middag ute

Igår var vi ute på ett nytt ställe här i närheten och åt middag. Det har varit öppet kanske 2 - 3 månader någonting, så HELT nytt är det ju inte, men ganska - och helt nytt för oss eftersom vi inte varit där tidigare. Vi har provat den nya pizzerian som ligger bredvid (en gång, den var bra), men inte denna "kök och bar". Hög tid med andra ord. Stället ligger bara på andra sidan järnvägen så det tar kanske 7 minuter eller så att gå (närmare än centrum alltså). Vi googlade så klart lite innan - och det var idel lovord, förutom från nån som varit missnöjd med sin lunch. Men man vet ju aldrig, i många fall är det säkert en del kompisbetyg och så. Så. Vi bestämde oss för att sticka dit och kolla (smaka) själva. Det var ju rätt fint väder igår med (lite växlande under dagen men soligt och fint när vi stack dit) så vi satte oss (i skuggan) på uteserveringen och beställde in varsinn dricka (öl för P och cola zero för mig). Vi valde bort förrätt, men blev ändå serverade en tallrik med lite förtugg on the house; tunnbröd (eller ja tortillabröd var det väl) skuret i trekanter med lite röror till; tzatsiki, tomatsallad och coleslaw. Gott. 
Det var inte jättemånga andra gäster på plats när vi först kom dit (ett sällskap på uteserveringen), men det trillade in lite fler medan vi satt där, några som bara hämtade mat och så ett par-tre sällskap som satte sig. Inget jättetryck dock just då, så vi fick in maten ganska fort. Jag beställde lax och P valde filé Oscar. Båda väldigt nöjda. Här är min firre med klyftpotatis; 
På det hela taget väldigt bra. Lite snålt saltad potatis dock - men jag orkade inte gå in och be om salt och serveringskillen var inte ute och frågade om vi behövde något / om det smakade bra så litet minus för det men annars bra. Dit kan jag absolut tänka mig att gå igen (även om det inte hade direkt överväldigande många semivegetariska alternativ..). Vet inte vad de kan fixa på begäran, men baserat på menyn kan det bli knepigt om man är helvegetarian eller vegan. Men när man som jag äter fisk/skaldjur så funkar det. 
fyrahundratre kronor för cola, ett par öl, en köttbit och en lax. helt ok pris mao.
Kommentera inlägget här: