randigt, prickigt, denim

Annars har vi shoppat lite idag. Först var vi iväg en sväng tillsammans; då blev det en tur till färgaffären för att handla lite fasadfärg (ljusgul) och färg till knutarna (vit). Behöver inte måla hela huset ännu, men det behöver bättringsmålas på sina ställen. Sen var vi på Biltema (som vanligt..) för att P skulle köpa diverse småpryttlar. Jag passade på att kasta ner en sprayflaska silverfärg i shoppingvagnen (som vi inte hade, vi köpte inte så mycket så vi bar grejerna i handen, men ändå). Täntke jag ska sprayat nåt sen. Sen fick jag gå ett varv på Mio medan P satt kvar i bilen (han pallade inte och jag ville bara in en sväng och kolla för inspiration.. hittade inget spännande direkt) - och sen avslutade vi på Ica (där det för engångsskull var ganska lugnt). 
 
Lite senare under eftermiddagen promenerade jag till centrum en sväng. Kunde inte få de där jeansshortsen jag spanat på tidigare, de från KappAhl / Hampton Republic 27, ur huvudet så jag tänkte jag skulle gå och se om de mot förmodan fanns kvar - och vet ni; det gjorde de! OCH de var nu på rea. Sicken win. Det var ju bara att slå till. Fula ben eller ej (mina alltså). Benen blir ju inte snyggare i några andra shorts, och jag vill ha shorts, så... Det blev köp (shortsen är dessa, fast de verkar inte vara på rea i webshoppen). Köpte dessutom en prickig tischa i linne som också var på rea. Sen var jag inne på Lindex och hittade ett par shorts där med. Inte på rea (i min butik men verkar vara det online här, tror det är samma) men denim och lite längre i modellen än de andra (fast man kan ju vika upp dem om man vill). Köpte dem med. Plus en randig t-shirt (finns i webshoppen här men var på rea i butik). Avslutade på H&M där jag köpte ännu en randig t-shirt (röd/vit, finns här). Den har jag också spanat på tidigare. Var tvungen att leta igenom halva butiken innan jag kunde hitta den. 
Känner mig nöjd med mina inköp. :)
inte riktigt lika nöjd med kilona som smugit sig på runt mage / midja.. men det hindrade mig inte från att trycka i mig en tip-top efter middagen. en mini-variant dock, men ändå... #självförvållat
Privat Festival:

Jag har också de där Lindex-shortsen. Tycker nästan de är lite för långa men jag brukar ha dem när det är kallt ute ☺️

Svar: :) men de går ju att rulla upp till önskad längd :)
Kattis

Kommentera inlägget här: