ajje

Min söndag var lika fin som lördagen. Sjukt bra väder. Lite sovmorgon (inte riktigt lika länge som på lördagen, men lagom). Frulle på altanen. En sväng till Plantagen (ja, igen). Plantering, altanhäng, grillmiddag och bubbel. Ingenting att klaga på. När solen gått ned kollade jag på några avsnitt av Girl Boss och senaste avsnittet (S5E2) av Orphan Black. 
Idag (måndag) däremot. Mjah. Less på jobbet (eh, ovanligt). Bara 1 (en!) av 6 inbjudna dök upp på mitt förmiddagsmöte. Allmöte med sommarlunch; potatissallad och rostbiff. Inga vegoalternativ som vanligt (åt lite potatis och sallad och bröd..). Fick ont i halsen under eftermiddagen och detta åtföljdes sedan av huvudvärk - och senare armvärk (pga ramlade (!!) på uppfarten när jag kom hem (mmmh...på tung ryggsäck i kombination med snedsteg + backe och lätt yrsel). Ajje. Gör fortfarande ont i armen/armbågen. 
Jag har bläddrat i nya Amelia och ätit två (!) glassar (ja, åt middag först sallad med halloumi och mozzarella och en bit vegopizza fyi).Har fortfarande ont i halsen. Känns som att jag hållar på att få feber (hoppas inte.... :/...eller vänta, kunde kanske vara skönt att vara hemma och vila någon dag?!). Äh. Tänker ett avsnitt av Girl Boss (eller kanske två) och sen tidigt i säng kanske får livet i lite bättre dager.
Ett avsnitt av Hvad feiler det deg har jag också hunnit med. 
 
rolig grej: reaktionen på den svarta katten som promenerade över altanen natten mellan lördag och söndag och fastnade på film från övervakningskameran när den (katten, inte kameran) hajjade till vid åsynen av flamingon som numera står i rabatten. haha!
 
(den andra glassen var en sandwich)
Åsa:

Jag fick svinont i hals, öron och svidande ögon i lördags kväll, blev värre igår o inatt fick jag feber - stannade hemma idag. Karens är surt men skit samma, jag sov uruselt inatt pga feber-svettfest. Var skönt att vara hemma.

Fyi: åt 6-p Sandwich igår!

Ajj på ramla, låter inget vidare!! Man är ju inte så van vid att falla som en fura i vuxen ålder så man slår ju sig som sjutton :(

Krya på dig <3

Svar: Tack - hoppas du kryar på dig med! <3 (ps: glass är gott ;))
Kattis

Kommentera inlägget här: