en onsdag i ett liv

Jobbar hemifrån idag (eftersom jag skulle till banken på lunchen), men igår var jag på kontoret och det såg ut ungefär så här; 
 
Jag anlände jobbet och stökade ner skrivbordet. Som man gör. Käkade frukost med kollegorna (jag hade med mig yoghurt och chiaflingor som ni ser). 
När jag jobbat lämpligt antal timmar bröt vi för lunch. Jag valde en mozzarellasallad med pasta. Det gör jag ganska ofta (väljer just den). 
Eftersom vi kom iväg på lunch lite senare än vanligt (pga väntade på en av kollegorna som satt i möte) valde vi för en gångsskull att äta först och promenera sen. Jag föredrar annars att promenera först och äta sen, men det var ändå skönt att komma ut lite. Vi gick till / i parken. Glasskjorren var öppen som ni ser. 
Det var skönt ute så promenaden blev lite längre än vi hade tänkt. 
Jobbade till kvart i sex ungefär och sen promenerade jag till bussen. Fotograferade mina skor. Palladium.
Tittade efter något fint att fotografera under promenaden hem från bussen och hittade grannens fläder (visst är det fläder?).
Och hemma på vår egen tomt var jag (förstås) tvungen att knäppa några bilder på pionerna. 
sen spenderade jag kvällen med att äta middag (bilys pan pizza, veg förstås) och se klart första säsongen av The 100 (pllus första avsnittet av säsong två) medan P och hans kompis PB hängde ute på altanen och kacklade. ;) när PB gått somnade jag och P i varsitt soffhörn och vaknade inte förrän tidiga morgonkvisten (oops!) då vi förflyttade oss upp till övervåningen. zzz.
innovativaintentioner:

oj, va sent du jobbar, kvart i sex? jättesent.

Svar: Inte alltid, men ibland. Och ibland går jag lite tidigare. :)
Kattis

Kommentera inlägget här: