hallå neggo

Dagen började väl inte svinbra. Och resten var inte så kul heller. 
  1. Måndag. Bara en sån sak. 
  2. Tydligen sommartidtabell?! Den buss (tur) jag brukar åka med var inställd. 
  3. Extra irriterande eftesrsom jag stressade som en iller för att hinna och sen fick sitta och vänta i 20 min. 
  4. Jag tycker ingenting med mitt jobb är roligt just nu. Trött på allt, inklusive folket och byggnaden. Och resan. Dit och hem.  
  5. Och vad är det med att busschauffören måste köra AC:en på FULL blås HELA redan? Jag är faktiskt förkyld. Fortfarande. Var ju itne direkt svinvarmt ute heller. 
  6. Hann nästan hem innan regnet. Men bara. Nästan. 
 
har kollat både platsbanken, monster och linkedin. men vad ska jag gööööra då? jag kan ju inget. :/
Åsa:

Hear hear på neggo, jag tänker minst 50 ggr om dagen att jag vill sluta. Kan tyvärr inte säga upp mig själv pga ej råd med karens. Kanske diskutera om de kan säga upp mig? Nu har det ju gått 6 mån av vikariatets 18, typ provtid. Det vore legitimt att avsluta, för jag vantrivs så in i helvete.

Har noll kemi m VD'n oxå. Ogillar skarpt att han så tydligt uttrycker sitt förakt för att jag ej festar, ej festar varje helg, ej festade på midsommar. Han är 50+ och har ngt på gång JÄMT, ser ner på andra som inte lever likadant. Är så jävla less på att varenda måndag få höra att han tycker jag är tråkig. Vad FAN vet han om mitt privatliv och vad som lett till än det ena än det andra, vem är han att döma? Bidrar givetvis inte till att jag känner att jag vill vara där.

Mrn tyvärr är jag i samma sits som du, har jobbat i 21 år i samma bransch, man "kan" ju inget annat, det är så branschspecifikt liksom. Känns tröstlöst och hopplöst, har tröstätit hela kvällen :(

Svar: Usch så tradigt! :( Hur är känslan, skulle de släppa dig om du sa att du ville att de säger upp dig? Äääh, vad är det för gubbe?! Han har väl verkligen noll och intet med att göra om du festar eller inte?!!? :/ Käkade frallor och tårta till middag igår...
Kattis

Åsa:

Nä, jag skulle få sitta de 2 uppsägningsmånaderna, jag har ju ingen back up än mindre ngn som de kan stoppa in i mitt ställe. Blä.

Men nä, bara för att han är partyprisse så behöver ju inte alla andra leva så. Den lönen han sitter inne med möjliggör en heelt annan livsstil än vad en annan har så helt sjukt att han ens kommenterar andras leverne...

Svar: :( :( :(
Kattis

Kommentera inlägget här: