hälsodag

I torsdags hade vi "BeWell WorkWell" dag på jobbet. Hälsodag alltså. Vi har ju egentligen haft lite hälsomånad med föreläsningar om motion och kost plus spring/gå-dagen på onsdagen, men nu var det dags för en heldag för de som kunde och ville. Ville man bara vara med på några grejer gjorde man så, och ville man vara med hela dagen så gjorde man det (sen var det ju vissa som valde att jobba hemma / inte vara med alls så klart). Vi började med frukost vid 9-tiden och sen kvart över nio var det en liten inspirationsföreläsning. Klockan 10  var det dags för dagens första pass. 
Jag behövde jobba klockan 10 så jag var inte med på det passet och inte heller på det som ver 10:30 (tror de första var core resp. intervallpass av något slag), men till 11 gick jag ner till gymet för att hänga med på ett "flexibilitetspass" (typ dynamisk stretch, lite yogainspirerat skulle jag säga). 11:45 fick vi lunchsallad och sen vid 13 drog det igång igen med pass ute i Hagaparken. Det hade jag tänkt vara med på men jag satt i telefon och supportade M med en grej så det blev tyvärr inte av.. Dagen avslutades med ett mediyoga pass (då skulle jag ha 1-2-1 med min chef men varken det ena eller det andra blev av..) och mellis i form av laxklämma. Så ja, jag var med och käkade och stretchade typ. Nästa gång (hoppas det blir fler gånger!) hoppas jag kunna vara med på lite mer.
Menar det är ju ändå rätt soft att gå omkring på jobbet i träningskläder... ;)
himla bra initativ som till stor del drevs av den medarbetarenkät (viewpoint survey) som gjordes förra året
Kommentera inlägget här: