aw

Igår var jag på AW med gamla gruppen *. Sjukt trevligt!  Vi var på Winery Hotel som ligger på promenadavstånd från jobbet. Hade nog gått att ta en buss också, men jag bestämde att om vi gick (kanske tog 20-25 minuter att promenera) så fick man ta ett glas vin extra. ;D (hade gått så lite på lunchen så jag tyckte det skulle vara skönt att röra på sig lite innan vi käkade). Vi hade lite manfall (G och M var hängiga, ML hade fullt upp med något projekt och C, som är tillbaks från mammaledighet på måndag fick inte ihop logistiken), men blev i allafall 8 pers. 6 tjejer och 2 herrar. ;) Vi hade sedan tidigare valt bort 3-rätters och vita dukar till förmån för den lite enklare delin. Där går det inte att boka bord och det fanns inte så många bord, men vi hade tur och lyckades tajma så att det enda bordet för 8 precis blev ledigt när vi anlände. Perfekt!
Tror alla tjejerna började med ett glas prosecco (killarna gick direkt på ölen) och sen fanns det några få rätter att välja emellan; några varianter av pasta och några olika pizzor. Jag velade så klart, men bestämde mig tillslut för en variant av pizza där jag fick välja bort bresaolan. Jag var jättenöjd, tyckte det var himla gott. 
Vi var där ca 17:30 och lämnade inte förrän det var mörkt. Mycket att prata om och väldigt trevlig stämning. Hade lite oflyt med pendeln, så jag far faktiskt inte hemma förrän ungerfär vid halv-tolv. :O Tur att jag (och alla andra med faktiskt) hade bestämt mig (oss) för att jobba hemifrån idag. ;D (ja, för det var lite segt att stiga upp i morse efter 3 glas prosecco igår). Men det gick och jag har jobbat på ganska bra idag faktiskt. Men nu är det skönt med helg! Whoho!
 
 
* Vi sitter ju fortfarande tillsammans på jobbet och jobbar en del ihop (och lunchar / lunchpromenerar) men är inte längre ett och samma team. Jag lämnade ju iofs redan förra året (efter sommarsemestrarna), men då jobbade jag först 6 månader i någon slags 50/50 set-up med min nya chef N och gamla chef G (som också hade N som chef) och fick uppgifter av båda - men nu vid årsskiftet organiserades hela gamla organisationen om fullständigt (hela N's gamla org spittrades) - och nu, 5 månader senare är det hyfsat klart vad som hände med gamla gruppen (dvs de som var kvar under G). Vi är numera uppdelade på 6 olika chefer, vi som tidigare hade en (G). Fast vi hänger ju ändå, så klart. :)
The Winery Hotel:

Vad kul att höra att ni hade en trevlig kväll på Terreno Deli. Välkomna tillbaka när det passar :-) /Christian

Svar: 👍
Kattis

Kommentera inlägget här: