diy

Såg den här bilden på Pinterest när jag letade bröllopsfotoinspiration och har inte riktigt kunnat släppa den. Inte skylten som sådan, men idén..
Så; utan att på något vis ha förankrat idén hos brudparet bestämde jag mig för att prova om jag kunde fixa något "kul" som vi kan använda till helgen. Jag skriver inte tillräckligt fint, så jag beslutade att schabloner var "the way to go" om det skulle bli något. Googlade först för att se om det finns några fina gratisvarianter att printa ut online - och det gjorde det förvisso - men sen kom jag ihåg att jag har NOLL tålamod, så tänkte att jag kommer bli vansinnig om jag ska sitta och klippa och pilla med papper. Därav det tidigare nämnda besöket på Panduro. Där köpte jag nämligen bokstäver och siffror utskurna med laser i plast. Mycket bra. Eller iallafall mycket bättre än om jag själv skulle gjort dem i papper / papp....Vi har en gammal planka som ligger och skräpar på tomten, så jag använde mig av den... P sågade den första biten åt mig, den andra fick jag göra själv (och den är följdaktligen lite sned.. heh.. första gången med sticksågen...). Aja. Så här blev det. Går det att använda tror ni?
Det är lite kladdigt på nära håll men ser bättre ut på avstånd - och planen är ju att isf ta bilden från lite avstånd...? Tanken var eg. att ha text på båda sidorna av EN bräda, så man bara behöver ha med sig en, men det torkade lite långsamt och jag är otålig som sagt, så jag gjorde på två... Siffrorna på bräda nr två sitter ju allt annat än på samma avstånd från varandra (för återigen, jag slarvade lite), men det kanske är charmigt..? Eller är det bara SJUKT irriterande?  
(i värsta fall går det ju att fixa i photoshop, hahahaha....)
Kategori: DIY Taggar: bröllop
Åsa:

Tycker det blev/blir jättefint!! Bara mer autentiskt på nåt vis när det inte är snörräta siffror 👌🏻

Svar: Då säger vi så! ;D Fast det stör mig lite.. får se om jag orkar göra om siffrorna sen på baksidan av den andra brädan.. lär ju inte bli perfekt då heller, men ändå.
Kattis

Kommentera inlägget här: