en söndag i mat

Dagens (sena) frukost såg ut så här - en kopp kaffe (till), en skål vaniljyogurt med chiafrö/boveteflingor, rostade kokosflakes och linfrön. 
Till mellanmål åt jag ett par skivor av fröknäcket jag bakade under dagen; 
..och till middag fixade jag spenat&kesolasagne (med lite röda linser i). En liten sallad (eller ja, isbergssallad, paprika & gurka) till. 
(hann äta ett kokt ägg till lunch också.. innan mellanmålet, när jag behövde stärka mig inför dammsugning av nedervåningen) ;)
 
mellan ätandet har jag hunnit med att dammsuga (nedervåningen inklusive mellan soffkuddarna), köra och plocka ur diskmaskinen, "baka" fröknäcket, köra en maskin tvätt och hänga den, kolla på senaste avsnittet av skam (E4/S4), köra lite allmänt plock i huset, kolla på senaste avsnittet av riverdale (E12/S1), prova lite nybörjaryoga (svårt när man får kramp hela tiden, är osmidig som ett ett kassaskåp och inte kan sitta i skräddarställning pga höft, men ändå, jag försökte iaf), laga mat och redigera några bilder från igår. ah. kanske inte världens mest produktiva dag, men fått lite gjort ändå (plus fått tid att vila batterierna). 
innovativaintentioner:

Yogaställningarna är inte så lätta som man tror, jag har också provat :)

Svar: Trodde nog inte att de skulle vara lätta heller, inte med min ickebefintliga vighet, men tänker att om man kör ibland kanske man kan lyckas tänja ut musklerna lite.. :)
Kattis

Kommentera inlägget här: