flashback: fredag

I fredags jobbade jag ju för en gångsskull på kontoret - och tur var ju det, för det var visst jätteproblem med VPN:et under dagen, så flera av de som planerat att jobba hemma fick åka in till eftersom de inte fick uppkopplingen att funka hemma. Sån tur att jag lämnat datorn på jobbet! Hade ju kunnat bli sjukt körigt annars (brukar ju annars  alltså mest jobba hemma just fredagar, men då stiger jag ju upp så sent som möjligt och jobbar med myskläder och galen icke-frisyr). På lunchen var jag ute i Hagaparken och promenerade i solen tillsammans med M och S. Härligt! A och A var ute och sprang och NH körde kort-lunch eftersom han var tvungen att dra tidigare för att orka upp i tid på lördagen då kan skulle iväg till Makedonien (!) i helgen för att springa långlopp (sjuukt hurtig!). Mina kollegor är alla sjukt hurtiga (det är bara jag som är trött och otränad. :/)
 
Var förövrigt brutalt mycket folk på morgonbussen denna fredag. Var lång (dragspels)buss och ändå fick kanske 10-15 pers ståplats pga fullt. Märkligt. Just fredagar brukar ju annars vara ganska lugna.
 
Hursom helst här är ett par bilder från vår 3-kilometerslunchrunda (lite drygt, 3.15 tror jag vi landade på). 
På vägen tillbaks köpte jag och M varsinn take-away mozzarellasallad. Mums! (S hade matlåda så vi mötte upp henne + A & A i köket sen). 
 
Jobade till halvsex ungefär och åkte därefter 17:40 bussen hem. Så här såg det (och jag) ut; 
(det var inte i närheten av lika mycket folk på bussen på vägen hem, så jag kunde ta denna bild utan att få konstiga blickar, haha). 
 
Stannade till i centrum på vägen hem för att handla detta - Ostbågar och Prosecco!
Var så sjukt sugen på båda medan jag knåpade med veckans nyhetsbrev på jobbet, så var tvungen att köpa. :) Chockade förövrigt P genom att själv öppna bubbelflaskan. Brukar annars alltid be honom öppna eftersom jag inte gillar att öppna såna flaskor. Men jag var ju tvungen - han var ju inte hemma!  ;) (han var och rattade ljud på symfoniorkesterns rep inför söndagens spelning). 
 
och det var den fredagen det....  
Kategori: Livet Taggar: fredagsmys
Kommentera inlägget här: