trädgårdstomtar / söndagssysslor

Om jag kommer att ha träningsvärk imorgon och övermorgon? O M  jag kommer att ha träningsvärk! För idag har vi trädgårdsarbetat. Oh my. Men vad bra det blev - även om vi inte blev klara - får kanske fortsätta nästa helg. Har rensat gräsmatta och rabatt från ungefär ett TON ekollon (och en del löv & kvistar), varit på Granngården och köpt stora mängder dressjord och rabattjord och sen har vi arbetat in nämnda jord i gräsmatta och syrénrabatt. P har dessutom klippt gräsmattan och kört med vår nya (på Jula inköpta) vertikalskärare (ja, innan vi toppdressade dårå). Plus att vi var tvungna att räfsa också. Mycket räfs blev det. Hela trädgårdstunnan full och lite till (eller ja, det blev ju en hel del ekollon också som sagt) Jag har dessutom konstaterat att det händer grejer bland pionerna. Whoho! (de har inte kommit så långt, men det syns att de är på g). 
 
Innan vi gick ut laddade jag med chiapudding (med blåbär + lite flingor och kokosflakes), kokt ägg och kaffe. 
Sen slappade jag en stund i soffan.
...innan jag svidade om (jojo, looking hot - dagens outfit, broght to you från Biltema & Jula)
Ute i rabatten hittade jag den här kompisen;
P monterade ihop vertikalskäraren; 
Medan P klippte och donade fixade jag i rabatten. Jorden räckte inte riktigt, så jag lade bara ut i mitten där det växer. Måste köpa mer så vi kan lägga ut över hela. 
Och sen baxade jag fram 10 säckar toppdress som P krattade ut. 
det var tungt att bära. det är ju det när man inte har några muskler... får se om jag kan gå imorgon... (eller ja har ju lite muskler, men de... eeh... vilar... i vanliga fall.;))
Kommentera inlägget här: