fladdriga byxor och svarta segel

 
Hej hej. Igår jobbade jag hemifrån och hade så häääär vida byxor på mig. Jojo, här var det flääär. 
P var på konfrens i Enköping med jobbet så jag hade en lugn kväll för mig själv när jag väl jobbat klart vid 19. Spenderade den i soffan framför Netflix / Black Sails. Ja, jag fastnade i den. Hann kolla på Grey's på tv också. Sen slog klockan plötsligt midnatt och jag var tvungen att slita mig för att gå upp och sova. Gissa om det var motigt att stiga upp i morse?! Jorå. Men jag lyckades pallra mig iväg till bussen för att åka in till kontoret. När jag kom dit kom jag på varför det är så skönt att jobba hemma... det är nån byggfirma som håller på och ställer i ordning de två våningarna under oss (ny hyresgäst på g antar jag) och ljudet när de borrar där nere är INTE nådigt. Yaiks. Det är HELT omöjligt att höra vad någon säger när man sitter i telefon och de drar igång. Dessutom är det andra härliga ljud, som tex när de drar kabel i väggar / tak.. får rysningar... Tur jag har mina Bose-lurar (med noise-cancel) alltså. Ett av mina bättre köp faktiskt. Ganska dyra, men såååå värt. Inte bara på jobbet. 
 
Aja. Trevligt med lite sällis på lunchpromenaden iaf. Och Hagaparken är ju himla trevlig att promenera i. Det är inte riktigt samma sak att gå här hemma i området. 
Imorgon är det december. Vågar man hoppas på liiite roligare väder än det denna afton har att bjuda på (kallt och hällregn) tro....?
 
(nu ska jag nog passa på att se några avsnitt till av black sails... eller svarta sniglar som AL på jobbet säger... P är förvisso hemma igen men har däckat i soffan. tydligen är det JÄTTTEjobbigt att vara på konferens ett par dagar...? ;))
Kommentera inlägget här: