håret

Ja, jag färgade håret igår, mest för att jag var så förtvivlat trött på min råttfärgade utväxt. Enligt internetz är just denna färg bra för den som tenderar att bli gul vid blondering eftersom den tillsätter kalla pigment. Följde upp med 12 minuters Olaplexbehandling och sen hade jag dessutom i en blandning av ett par färgbomber jag har hemma. i tre minuter. 
Orkade inte fixa till håret ordentligt efteråt, blåste det bara torrt för att se resultatet, så därför är det rufsigt även på efter-bilderna. Blev lite "dock-hår" som vanligt, som det alltid blir för mig när jag blonderar hemma, men det brukar ge sig efter ett par veckor eller så (när man får lite utväxt liksom). Tänker att jag kanske ska ha i färgbomberna en sväng till och sitta med dem lite längre för att försöka få en lite kallare beige ton. 
 
Före - övre bilderna, Efter - nedre. Färgåtergivningen är kanske inte HELT korrekt eftersom bilderna är tagna i badrummet på kvällen, men de ger en idé om hur det såg / ser ut iallafall. Lite skillnad ändå no? 
Man kan ju inte direkt påstå att mitt hår växer med en rasande fart direkt. men lite längre är det ju nu än när jag senast var hos frisören i juli. Skulle eg. behöva gå dit och jämna till nacken lite, men jag tror jag väntar lite till... 
Åsa:

Brukar oxå färga utväxten hemma (MOOD 102, Pärlblond för den intresserade) och köra slingor hos frissan typ var fjärde gång. Det blir ju så jäkla dyrt annars (här växer håret som gräs) om man ska både klippa och slinga. Sen brukar jag köra med både Schwartzkopfs 10V skum på det nyblekta och silverschampo i allmänhet för att hålla det gula stånget. Det sistnämnda gör håret himla torrt dock, så jag storkonsumerar balsam.

Svar: Lite svårt att hitta den färg jag använder numera, så får kanske prova Mood nästa gång, tror det också är Schwarzkopf numera.. Just det ja, jag köpte ju ocskå sånt där skum, det har jag helt glömt bort. Provade det några gånger, men tyckte inte det blev så stor skillnad med den färg jag hade då (när jag gjort hos frisören). Ska kanske prova igen nu när jag färgat själv, men ikväll körde jag en vända till med färgbomberna. Orkade dock inte blåsa håret så har inte sett slutresultatet än. :) (hoppas inte fööör tokigt.. har tänkt åka in till kontoret imorgon, haha)
Kattis

Kommentera inlägget här: