lista

Var länge sedan jag fyllde i en sån här lista och när jag hittade denna hos Elsa tänkte jag att det är dags. Så, here goes: 
 
Humör idag?
Bra. Lite trött och seg men så kan det få vara när det är helg. 
 
Vilken svordom använder du mest?
Fuck och pitt tror jag. Och jälaskiiiit. 
 
Äger du en Podd?
Nä. Vaddå äger? Men nej. 
 
Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?
Mamma nämnde någongång för länge sedan att hon hade velat att jag skulle heta Joakim om jag varit kille.
 
Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
Mobillarm: 6:00, 6:15, 6:48, 7:00, 7:50
För att jag bör gå upp vid 6 - 6:15  när jag ska upp och åka till jobbet (fast brukar bli 6:25)
6:48 för då ungefär borde jag vara klar på övervåningen och gå ner & fixa med det som ska med till jobbet (dator, frukost, lunch, bubbelvatten). 7:00 för då är det 6 minuter tills jag senast måste börja gå till bussen (dags att börja hetsa runt och leta efter grejer och klä på mig). När jag jobbar hemifrån stänger jag av de andra larmen och stiger upp 7:50, går upp, sätter på kaffe, drar igång datorn. 
 
Hur många resväskor äger du?
3 (och P har två som jag också kan använda om jag skulle behöva)
 
Vad gör du exakt just nu?
Sitter i soffan och bloggar (fyller i lista) och dricker kaffe. Nyhetsmorgon på tv:n och P i andra soffhörnet. 
 
Du är ledig. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän?
En vän isf. Eller P. Eller så är jag själv. 
 
När var senast någon stötte på dig?
Kan inte ens minnas så det var nog lääänge sedan.
 
Dagens planer?
Har inga planer (jätteskönt)
 
Helgens planer?
Det är ju helg nu, så se ovan...
 
Vad ser du mest fram emot i helgen?
Att inte jobba...
Vad åt du till middag senast?
Rostat bröd med bregott, hushållsost och gurka. Jobbade sent igår  (till halvåtta) så orkade inte göra pizza som jag hade tänkt. 
 
Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?
Antagligen..
 
Är du blyg inför det motsatta könet?
Jag är blyg för alla... tror det bottnar i dåligt självförtronede och en föreställning om att ingen eg. gillar mig.
 
Vad var det roligaste som hände i veckan?
Lite sorgligt att jag inte kan komma på något? Men kanske Jotexleveransen då, för den hade jag sett fram emot. Ganska tråkig vecka i övrigt faktiskt.
 
Veckans fundering?
Vad ska jag bli när jag blir stor? (typ)
 
Vad gjorde du för ett år sedan?
Eeeh, inte mycket har hänt tydligen... Detta är nu (nedan). Bild från exakt ett år sedan här
Pratar du några andra språk?
Engelska. Och lite finska. 
 
Diskar du din egen disk?
Kör ALLT i diskmaskin. Går det inte att köra i diskmaskin passar det inte hemma hos oss. Jag HATAR att handdiska.
 
Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?.
Inte nödvändigtvis. Jag har egna pengar. Heck, jag kan bjuda.
 
Vad har du med dig in på bion?
Popcorn och cola (eller mineralvatten)
 
När sov du senast på golvet?
Det var länge sedan. När vi flyttade till huset 2013 monterade ner sängstommen och låg på madrasserna på golvet  sista natten(alltså resårbotten och bäddmadrass, så inte direkt golvet ändå), räknas det? 
 
Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
Helst 8-9, men brukar bli 6 -7, hence alltid lite trött.
 
Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
Ja. Men jag missar ganska ofta själv. Hatar att korrläsa när jag själv skrivit.
 
Vad var det senaste du åt?
Frukost; onaka, superflingor, kokosflakes och frön.
 
Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
Man ska aldrig säga aldrig, men det är inget jag drömmer om.
 
Tycker du om att krama folk?
Beror på vem. Men generellt skulle jag nog ändå säga ja. 
 
Vad är du allergisk mot?
Inga kända allergier. Mer än mot onödiga ljud kanske. 
 
Har du några tvångstankar?
Inte direkt. Men lite dåligt minne, så det händer att jag nojar över att jag kanske glömt låsa eller larma på eller så. Ja, och så tankar om att jag MÅSTE av när jag åker buss, flyg, pendel och tunnelbana.. att jag inte kan andas. Fast det är kanske mer kopplat till ångest? Eller är det samma sakt?
Kommentera inlägget här: