netflix och jordnötsbiffar

Idag jobbade jag hemifrån igen, mest för att det var flera andra i gamla gruppen som skulle göra det. Blev lite stressad på morgonen när datorn krävde 4 omstarter för att överhuvudtaget komma igång och övervägde att åka in trots allt för att besöka desktopsupporten, men det ordnade sig till sist.. phew. Ganska hetsig dag (körigt när chefen och chefens chef och chefens chefs chef är på semester och saker måste göras / beslutas / skrivas innan de kommer tillbaks... kunde ju annars tro att det skulle vara lugnare... men icke!) och sjukt trist väder?! What's up med med helgrått och regn?! Usch. Blev dyngsur på min lilla lunchpromenad runt kvarteret (2 km). Skulle hellre faktiskt ha snö än det här... (även om det var ganska lagom temperatur, inte så kallt som jag trodde..eller så lyckades jag bara klä på mig precis rätt mängd lager innan jag gick ut, heh).
 
Såg klart första (well enda antar jag) säsongen av Alias Grace * igår (6 avsnitt)  och började se Black Sails (båda finns på Netflix). Var för trött så orkade inte igenom första avsnittet, så kan inte riktigt recensera än,  men jag tänker att om det nu finns 4 säsonger ute (och - tror jag - planer på åtminstone ytterligare en), så torde den ju rimligen vara om inte fantastisk så åtmistone sevärd? Hoppas. Behöver något bra att följa. Ska försöka orka titta vidare senare. Läste btw in recension på IMDB att första säsongen är sämst... Någon som sett den och vet om det är sant?
 
I övrigt har jag testat sån där kryddig jordnötsbiff från ekko gourmet. den får godkänt. Finns i frysdisken. Jag åt min biff med baby spenat, keso, gurka, paprika och sojabönor. Bra kombo om ni frågar mig. 
 
* har inte läst boken som serien baseras på men är lite nyfiken på att göra det nu faktiskt
Kommentera inlägget här: