after work

AW med kollegorna i torsdags som sagt. Efter att jag och M varit ute och käkat i början av september var det eett par i gamla gruppen som sa "ååååh" (som i "jag vill också gå dit och äta"), så M styrde helt enkelt upp en AW. Inte helt enkelt på Raw eftersom de inte riktigt verkar gilla att ta emot större sällskap, men det gick till slut. 9 av 12 valde att hänga på och det är ju inte dåligt (en hade förhinder detta datum, en var tvungen att vara hemma och vabba och en fick huvudvärk och valde att hoppa av).
 
Vi drog från jobbet vid fem och hoppade på bussen mot Odenplan. Vädret var tyvärr prutt (regn) men vi vi var glada ändå. ;) Bordet var beställt till 18:30, för den händelse någon skulle haft sent möte, men eftersom alla kom ifrån i tid bestämde vi oss för att ta en fördrink på Grappa. Där doftade det helt fantastiskt gott av pizza btw.. mmm. Men se det / där skulle vi inte äta, så strax före halv promenerade vi vidare mot Rörstrandsgatan och Raw - för nu skulle det ätas sushi!! :D (eller ja, sushi för den som ville, de har ju annat också, några valde kött/niku och fågel/yakitori). Inga överraskningar på min tallrik direkt dock, jag valde 'Raw sushi' som vanligt, pga så himla gott! En liten sesamtryffel slank ner efter maten också. ;)
Strax före 22 bröt vi upp & skingrades åt olika håll - jag och MW pinnade på raska ben tillbaks mot Odenplan för att åka pendel ut till förorten. Hann med 22:01 tåget så jag var hemma strax efter halv. Skönt. 
Väldigt trevlig kväll faktiskt. Och  nästa gång ska vi åka hela gänget till Skepparholmen sa vi. Får se om det blir av... (och faller DET väl ut ska vi till Sälen och fjällvandra.... ja. storslagna planer som ni ser). :D :D :D 
Kommentera inlägget här: