frulle

Fixade iallafall den där "Team Sweden"-frukosten imorse med hjälp från några kollegor. Superschyssta T hämtade upp mig med bil i morse och så åkte vi till Ica och handlade. Alltså. Man borde ju A L L T I D  handla halvåtta en måndagmorgon, så jäkla soft att vara i stort sett ensam i butiken. Noll kö i (den enda öppna) kassan. Vi handlade allt utom bröd, för det fixade min fd chef G från sitt lokala bageri. Fick hjälp att duka fram. Klockan nio var det dags och då strömmade folk till. Vi är ju inte så många som jobbar på Sverige-kontoret längre och det är många som brukar jobba hemma, men dag var det som av en händelse ganska många på plats (gratis är gott ni vet). :) Repan räknar hur många som är inne varje dag. Glömde dock att fråga om det var många fler än det brukar vara en "vanlig" måndag. Eller glömde gjorde jag inte, snarare att jag inte hann... 
Fick hjälp av M att skicka ut mail om veckans "fun and games" som jag också organiserar och sen skrev jag två mail on behalf of min chefs chef (A) och bad min chef (N) skicka ut dem (ja, så jobbar vi...) + fixade fram distron till alla som skulle ha de två mailen (det var inte det lättaste...var förövrigt inte det lättaste att skriva mailen heller... det här med att skriva på engelska on behalf of native speakers... ni som läser här vet ju att jag har problem med att ens få det rätt på svenska emellanåt). Hann även med att styra upp starttiden för en utbildning som jag bokat in för ett team i Singapore.. Kursen ska börja kl 9 enligt plan men utbildningsfirman hade mailat ut att den skulle köras heldag från 4 på eftermiddagen (nej, men det gåååår ju inte). Har även hunnit med att boka om gruppmötet för denna & nästa vecka, skapa och skriva spelschema (till fun & games) - och ev. slarva bort kvittot från morgonens inköp (hoppas jag lade det i lådan på kontoret...). Det låter ju inte så mycket, så jag vet allvarligt inte var dagen tog vägen men hann knappt äta lunch, hann inte snicksnacka med kollegorna och blev typ irriterad när de flamsade / lät och när jag kollade upp från skärmen vid kvart i sex hade typ alla gått hem.  Då pingade jag min chef via jabber och sa att jag måste gå hem. Gör det sa han, så då gjorde jag det. Ut i regnet och blåsten för att gneta mig till busshållplatsen. Var blöt som en hund när jag gick på bussen. Och etter värre när jag kom hem. :(
jag vill ha semester. P föreslog just malaga i december. låter bra, ska kolla imorgon om jag får ledigt....
Kommentera inlägget här: