lördagen

Ja, i lördags var vi hos min syrra T på middag för att fira att vår äldsta syster M har fyllt 60 (!) år. Ja, jag är sladdis som ni nog vet vid det här laget..  Lite så här såg det ut... med bubbel & snittar när alla anlänt (ja, jag glömde visst att fota snittarna, men det är ett par kvar här i bild; en med räkröra och två med svamp). ;)
Till middag blev det potatisgratäng och - för köttätarna, dvs alla utom jag - rostbiff. Till mig hade sis gjort morots&halloumibiffar. <3 Supergoda, så jag var tvungen att be om recept (nej jag orkade inte äta upp ALLA, haha).
Fri sittning för alla utom M som hade plats vid flaggan. 
Här är jag, hej hej
Efterrätt fick vi också! :P
...och sen hängde vi i vardagsrummet resten av kvällen.. Det blev ALLDELES för mycket vin för mig, så jag var inte människa igår (och knappt idag heller...usch..). 
 
Det är svårt att ge present till någon man inte riktigt känner / inte umgås med på regelbunden basis (ett par gånger om året räcker inte riktigt) och som inte önskar sig något, så jag bestämde något som JAG vill göra, haha och T var med på noterna, så det blev som jag sa. ;D En systerträff. Vi skulle ju haft en efter att T fyllde 50 också (hon ville gå på Wallmans) men det blev aldrig av. :/ Så denna gång bestämde vi att vi MÅSTE sätta ett datum för träffen när hon fick kortet (och att det datumet skulle vara under detta år). Så. En lördag i december fick det bli. Jag bokade igår och meddelade båda, så nu gäller det bara att ingen bokar av. 
 
ställer mig just nu lite tvekande till det där med champagne afternoon tea.. kanske får det räcka med tea... eeh.
Åsa:

GUD så trevligt det låter! Vilken bra grej!

Du har repat dig tills dess ☺️🥂🍾

Kommentera inlägget här: