sladdhärvor och internchattar (plus oslo)

Spenderbyxorna på denna månad tydligen. Köpte det där trådlösa tangentbordet idag (+ trådlös mus). Tog samma som jag har på jobbet, för det funkar bra, det här. Det jag har på jobbet köpte jag av en kollega för 200 spänn. Detta fick jag ge 499:- för. Hade gått att få billigare på tex CDON, men ni vet hur jag är (?) - får jag en idé i skallen så måste den hända typ NU, helst nyss, inte om några dagar. Så... vi drog till netonnet. Och här sitter jag nu. Där bakom bortre lampan skymtar ni P. 
Vi dricker lite bubbel och lyssnar på Chic (inte mitt val men det funkar). Eller, P kör Chic på Sonos. Jag har lurar i för jag har kollat på youtube. Vi har installerat en chat för att kunna kommunicera, hahaha (hej nördfamiljen). Borde fixa middag men vet inte vad, så kanske inte blir någon. Har fått tummen ur och bokat en kort rackare till weekend-resa (P gjorde det alltså). Till Oslo av alla ställen (ingen av oss har varit där). Kul! Skönt att ha något att se fram emot. Inte riktigt som min chef som ska vara 3 veckor i Australien (Sydney) hos sin son i mitten av november, men ändå..
 
I övrigt har inte mycket hänt. Fixade ju med hatthyllan som sagt och dammsög lite och så. Dessutom har jag tagit tag i detta som ju sett förjäkligt ut sedan jag köpte den där hjärtlampan på lagerhaus (äääälskar den lampan btw). 
Ja, ni ser ju det såg ju galet ut. Men nu har jag fixat och trixat med skarvdosa och en gammal glossyboxlåda som jag massakerade lite och nu ser det bättre ut. Inte ultimat men bättre helt klart. Har ingen bild på det (än) så ni får tro mig på mitt ord. ;)
igår kollade jag på Vampire Academy på Netflix. Den var inget vidare (så den kan ni skippa), men ändå kul att se eftersom jag läst böckerna... (så har ni läst böckerna så kanske ändå... eller inte...)
Åsa:

Ah, Oslo! Min gamla hemby :) Vad kul! Det blir fint. Oslo är fint! Var skall ni bo? På Radisson kanske? De har en takbar (ja inomhus då alltså) med fin utsikt vill jag minnas.

Ang Glossyboxen, jag har tapetserat en skokartong och satt över mitt apfula proppskåp i hallen, blev hur bra som helst! Allt för att slippa se proppar o sladdar :)

Åsa:

Skybar! Så heter det väl när det är inomhus :)

Det blir koselig da :)

Svar: Ja, ska verkligen bli skönt att komma bort. Nu mer än någonsin... Blir ju bara en kort sväng, åker fredag kväll och hem söndag fm, men ändå. Lite miljöombyte och en natt på hotell. Radisson ja. Vet inte exakt var (lät P boka allt). Smart med skokartongen - vårt skåp sitter i tvättstugan och där är det ok att det är lite fult men sitter det i hallen så är det ju en as-fiffig idé att klä in det!
Kattis

Åsa:

Är det Radisson i city (Sonja någontings plass) så är det det hotellet jag tänker på, det ligger bra till!

Hade oxå velat åka iväg en helg men har riktigt dåligt med cash dessa dagar.

Kommentera inlägget här: