elvisp och våfflor

Jag spontanshoppade ju en grej till igår som jag glömde blogga om. Tröstshoppade om ni vill. För jag var först på apoteket för att köpa ut Diflucan receptfritt, men då visade det sig att det inte säljs receptfritt längre så jag måste ringa till min läkare..  SUUUUCK. :( Det gjorde inte under för mitt humör direkt och det var redan rätt irriterat pga svampinfektionen... (kan man inte få dispans om man behöver det där jäkla pillret max en gång om året och vet själv utan undersökning när man behöver det..?! Nej, man kan väl inte det...).
 
Hur som helst. Jag blev lite less, så jag pinnade in i centrum i jakt på något att köpa (ja, jag skulle ju leta efter en ny mascara främst dårå..). Spendera de sista slantarna av lönen typ. Handlade ju som sagt lite på H&M och lite på Kicks - men sen var jag inne en sväng på Kitch.n också och köpte något så spännande (eh, well) som en.... elvisp! :) Har irriterat mig på vår gamla i eeeevigheters evighet men inte gjort något åt problemet med att den typ gjort sitt. Den gamla var en premie som jag fick från Ellos om jag inte missminner mig någon gång för eeeevigheter sedan när jag och mamma bodde ihop (ja, hon gick ju bort år 2000 så det var ett tag sedan). Det var rea på visparna från Bodum så jag bestämde mig för att slå till på en sån. Valde en svart; 
Vispen invigdes senare under dagen eftersom P hade bjudit in sin kompis MW på våffelmiddag. Jag har dock inte provat den själv, eftersom det var MW som vispade grädden och P som vispade våffelsmeten, men de verkade nöjda båda två - och jag var nöjd eftersom denna nya inte lät som att den har skurit. 299:- fick jag ge. Kostar normalt (på Kitchn) 499:- enligt prislappen på lådan. 
 
Och våffelmiddagen? Den var trevlig -  vi kör ju en sån lite då och då. Alltid hemma hos oss, med vårt gamla Hugin-våffeljärn. MW brukar ta med något (i år sylt) och vi fixar resten. Nåt år (kanske första?) hade han med sig sitt nyare våffeljärn som stod sig helt slätt mot vårt (mitt) gamla järn. Det var fantastiskt gott. Med våfflor alltså.
Vi gjorde ett sånt där paket som ska bli 12-16 våfflor. Vi lyckades grädda 23 st av den smeten (fast då hade MW i lite grädde i smeten också).
 
MW åt 10 våfflor, P åt 9 och jag höll på att avlida av stora mättnadsdöden efter att ha ätit 4. Med sylt, grädde och glass. Nej, det var INTE inom kaloriplan.... Men gott! :P
Anonym:

Är det svamp down there? Du kan köpa engångsdos canesten vagitorium eller Pevaryl dito. Om du vet vad det är. Funkar på mig!
-Jenny-

Svar: Japp, precis. Har provat såna förut och då har de inte funkat, men kanske får prova igen och se. Tack för tips iaf!
Kattis

Kommentera inlägget här: