höstfix

Idag gjorde jag det äntligen, det där jag tjatat om i evigheter. Jamenvisst - jag tog mig i kragen och kalkade av kaffebryggaren. ;D Loooong overdue. Men nu är den freich igen, utan sunkiga kalkränder i vattenbehållaren. Förhoppningsvis blir kaffet godare också. Har inte provat än. Vad jag däremot har provat är P's pannkakor. Eller provat, jag har ätit dem till middag. Larvigt gott. Pannnkakor med sylt och grädde. :P Gjorde dessutom blomkålspizza med squash och tomat, men den sparar jag till matlåda. För kaloriplanen tillåter inte huuur mycket utsvävningar som helst. Särskilt inte när jag druckit två glas vin också. ;) (lite yrslig nu faktiskt) Har dock rört på mig också. I förmiddags promenerade jag till Netonnet (4 km). Väl där mötte P upp (han tog bilen) och så köpte vi nya kolsyrepatroner (ja, för bubbelvatten vill man ju ha). Jag eftersvettades som en gris. Superfräscht. Not. Sen åkte vi hem och "vintrade" altanen. Kastade gamla ihoptorkade blommor & smälta ljus, ställde in möbler, klippte gräsmattan & en buske (jag) och dammsög altanen & sopade uppfarten (P) (vi har sån där storgrovdammsugare). Sparade cafemöblerna så att man kan sitta därute om man vill, men allt annat inklusive solseglet och flamigon fick ta plats i friggan. Läste på i förmiddags om huruvida man kan övervintra en bägarranka (den enda av altanblommorna som mår bra) och det kan man tydigen - om den får vara inne någonstans där det är ca 15 grader och ljust. Jag föreslog garaget. P tyckte den kan bo hos hans mamma (som hade blommor hos oss förut när de skulle flytta). P's mamma (som har inglasad uteplats) accepterade fosterblomman så P åkte dit (med blomman) och fikade och fixade en skåpslucka som de hade problem med medan jag stannade hemma och duschade, vattnade blommor - och fixade blomkålspizza (matlådor).
 

Nu: soffhäng. Med mensvärk. Ajje. 
Kommentera inlägget här: