min helg

  • Vaknat "tidigt" (vid åtta) både lördag och söndag
  • Storhandlat på Ica med P
  • Käkat mango (med lite kvarg)
  • Promenerat 10 km med stavar (5+5)
  • Sett avsnitt två och tre av serien Nobel som finns på SVT Play (tror det kommer ett fjärde senare ikväll)
  • Sett två avsnitt (8 & 9) av finska serien Sorjonen på Netflix (vill inte att den ska ta slut, så jag drar ut lite på det)
  • Tackat nej till gratisbiljett till Volbeat (!) (jag vet men jag orkade verkligen inte, och är inget jättefan)
  • Storstädat / rensat i klädkammaren
  • Bangat hemmafest hos MW (P gick dit själv och kom hem redigt på snusen vid tretiden i morse)
  • Druckit lite prosecco
  • Googlat efter Dr Martens svarta chelsea boots (2976). Jättesugen på ett par, men skulle vilja prova innan jag beställer.. (någon som vet om de är tunga?)
  • Tagit in lilla tomatplantan (den verkar inte må så bra därute länge.. för kallt på nätterna?)
  • Tvättat våra vardagsrumsfönster invändigt, utvändigt och emellan (vidhåller att det jobbigaste med att tvätta fönster numera är att ta loss spröjsen.. och JA det är bara såna små hakar som man vrider undan och ÄNDÅ tycker jag att det är jobbigast). Sen var det jobbigt att stå i soffan och tvätta det tredje också.. (fick inte flytta soffan för P som låg under en filt i andra hörnet och var bakis)
  • Skulle kanske ha tagit de andra fönstrena på nedervåningen med, men pallade inte när P's kompis babblaren (oannonserat) kom hit och tjötade (lite föör länge)
  • Städat bland mina skönhetsprodukter (smink och krämer och sånt) och kastat en massa som kändes gammalt / ofräscht (rensade bland nagellacken också)
  • Lagat grönkålspaj (igen), pga jättegott & bra som matlåda (sen är det väl visst nyttigt med grönkål va?)
  • Dammsugit nedervången - det var looooong overdue, men den "riktiga" dammsugaren, dvs den vi har på nedervåningen har gått sönder och ligger i atomer i ett hörn av köket... nu baxade P ner den lilla rappliga från övervåningen så att jag åtminstone kunde riva av det värsta)
  • Sprutat Aranesp (bara EN dag försent!)
Jamen det var väl en rätt bra helg ändå? Inte jättefestlig kanske, men... produktiv? (sa jag inte det om förra helgen med?)
 
Vad jag inte har gjort (som jag hade tänkt göra): 
  • Färgat ögonbrynen
  • Tömt och städat ur hallgarderogen (för att sen fylla den igen alltså)
Kategori: Livet Taggar: helg
Anonym:

Jag har både Blundstone och Dr Martens chelseaboots. Blundstone är mycket mjukare än de från Dr Martens men jag tycker båda är sköna och använder båda mycket. Har 37 i Dr Martens (har det i alla varianter från dem) men i andra märken ofta 38 så små i storlek upplever jag dem ej. Tunga om jag fortsätter jämföra med Blundstone, men ändå sköna. Stabila på foten.

Anonym:

...har även Bodås från kavat som är extremt mjuka och sköna! //En Anna, samma som ovan

Svar: Åh, men då är ju du expert i ämnet! :) Vilken av de tre skulle du satsa på om du bara skulle köpa en? Är jättenyfiken på de från Kavat. Kanske ska ta såna istället för Dr M?
Kattis

Anonym:

Tycker kavat och Blundstone står docs i skönhet absolut! Och Kavats är nog allra mjukast! Jag älskar dem! Men prova först, har för mig de är något stora i storlek.

Svar: Mjuka låter ju bra, ska kanske prova ett par såna då! Tack för tips :)
Kattis

Kommentera inlägget här: