lagom lunk

En lördag i ganska lagom lunk blev det. Det var ju sol och härligt vårväder ute så när P kom hem från sin mamma stack vi ut på altanen. Konstaterade att vattenkannan som vi glömt ute hela vintern har gjort sitt (de svetsade skarvarna har gått upp och botten är helt rund) och vattentunnan också spruckit. Satt och njöt i en stol mot väggen en stund innan jag gjorde ett ryck och räfsade upp en bråkdel av alla löv som täcker altanen / tomten och försökte rensa upp lite i det fulaste hörnet av trädgården. P grejade med något på framsidan. Vid 15-tiden kom tjejen som skulle köpa jordgloben förbi och gjorde så. 400 kronor fick jag för den. Bra bra. Har sålt samtliga grejer jag lagt ut (soffa, satsbord och jordglob) inom 24 timmar. Rätt bra ändå? Har nu lagt ut våra gamla klädbetjänter från IKEA också. Har hittills fått ett mail från någon som undrade om de finns kvar så får se om de blir sålda. 
 
Lördagen fortsatte med att jag fick skjuts av P bort till Trademax där jag köpte en armstödsbricka. Vi hade ju en sedan förut men nu när vi har schäslongerna är det bra med en varsinn. P åkte hem och jag kikade i några affärer till. Hur många blev det frågade P när jag kom hem. Inte så många tänkte jag men insåg sen att jag var inne i inte mindre 10 butiker under den dryga timme (?) jag var ute och vimsade; Trademax, Önska, Hemtex, Clas Ohlson, Kjell & Company, Rusta, Jysk, Mio, Chilli och Furniturebox. Shoppade inte jättemycket, tittade mest men lite smått och gott blev det ändå; förutom brickan, sugrör, en ljuslykta, ett transparent mobilskal, en kreditkortsficka till mobilen, Sen blev jag akut jättehungrig så jag ringde P som fick komma och hämta mig på IKEA parkeringen (dit jag gick för att få ihop mina 10000 steg ;)) och och så åkte vi och köpte med oss pizza hem (mmm... pizza...). Vid åtta somnade jag på schäslongen och vaknade inte igen förrän efter midnatt - och då var det ju dags att sova så då gjorde jag det (i sängen). ;D Ja. Jag sov över 10 timmar i natt. Kanske inte riktigt vad jag tänkt för lördagskvällen men jag hade inte förkylningskänning igår som är bättre idag, så det var nog välbehövligt. 
 
jag har kommit in i det här med att sälja grejer på blocket,  så nu har jag provat att lägga ut två lampor också... :) 
Åsa:

Haha! Har du drabbats av Blocket-djävulen? Jag blev likadan när jag sålde av inför mina senaste flyttar, det är så jäkla gött att få sålt grejer istället för att slänga grejerna. Jag är dock för kass på att ta betalt för fina grejer, men men... hellre sälja billigt än slänga på tippen som sagt.

Svar: Ja, det verkar inte bättre. Fick klädbetjänterna sålda, så nu har jag lagt ut en matta också.. :D :D :D
Kattis

Kommentera inlägget här: