lost momentum & fika

Äääntligen fredag!  Fredagen den 13:e rent av, men jag ser det som en turdag mer än en otursdag (det var ju fredag den 13:e då för en evighet sedan (1995) när jag efter ganska lång tid isolerad i mitt rum på sjukhuset efter benmärgstransplantation och annat fick komma ut och och promenera på sjukhusområdet och och utomhus, orkade inte så mycket / långt, men ändå!). 
 
Bortsett från att det är fredag känns det lite sådär. Jag som hade känslan att det skulle bli så himla bra efter omorganiseringen på jobbet känner mig nu mer isolerad än någonsin. Jobbar mest med "gamla grejer" utöver nyhetsbreven som jag skickar resp. är "ombudsman" för på regelbunden basis (dvs gör lite ordersupport & presentationer och annat sånt som finns och behöver göras [fast kanske eg. inte av mig] -  inte riktig det som ingår i arbetsbeskrivningen just nu... vad den nu är). Hade 1-2-1 möte (eller "touch base" som hon valt att kalla det i sin stående inbjduan) inbokat med chefen i tisdags... men när det gått över 5 minuter och hon inte ringt in på bryggan pingade jag (på jobbchatten där hon var listad som "in a meeting" men uppenbarligen inte med mig) och frågade om vi inte skulle ha något "touch base" denna vecka. Fick tillbaks "oh shoot. let me re-schedule for later this week". Hade ju inget jätte-akut att ta upp (mer än att jag känner mig bortglömd typ), så jag sa okej (ville ju mest bara få lite kontakt). Hon bokade om mötet till igår. Tror ni hon ringde in? Nej. Hon var till och med offline... En kvart in i 30-minutersmötet bokade hon av utan förklaring (skickade cancel via outlook alltså). Dessutom ställde hon in hela den inbokade mötesserien. Jo, jag förstår om hon kanske redan har fullt upp med att sätta sig in i sin nya tjänst.. men känner mig ändå rätt "dismissed" och har "lost momentum"... (momentum är ett populärt ord på företaget.. men jag har alltså inget.. har helt tappat drivet nu). Också märkligt: jag hade (i brist på annat) ägnat mig lite åt "personal development" under eftermiddagen och gått en online kurs om "communication & collaboration" (vilket man ju iofs ska vara glad över att man har tid att göra... utbilda sig) och när man klarat kursen (det är frågor i slutet som man måste klara för att få godkänt) så går det iväg ett mail till chefen med bekräftelse på klarad utbildning - så mailade hon (utan hej eller någon info om inställt möte) och frågade om den (kursen) var bra? ("Was it a good training?") Mysko. Dessutom hör jag att hennes chef tycker att de nyhetsbrev som vi skickar ut i EMEA är onödiga och säkert inte blir lästa av någon så hon vill stänga ner dem... Kuuuul.  Äsch. Det känns lite tråkigt nu när jag inte vet vad jag ska göra, inte vet vem som blir ny chef om en vecka när C går vidare till sin nya tjänst och inte känner att de tar vara på det jag kan. Inte kul att känna sig värdelös och bortglömd. 😞
 
Aja. Några timmar kvar av denna arbetsvecka. Jag ska göra klart en kurs till nu. Och jag är hemskt glad att det är fredag. 
 
On a more positive note: Har jag visat den lilla fikabrickan jag köpte på Designtorget lördagen efter natten på Grand (förra helgen)? Tror inte det? Har tänkt köpa den jättelänge (kollat på den flera gånger) men det har inte blivit av tidigare. Men nu så! I like. "Hipsterbricka" formgiven av Karin Ohlsson.
 
Kolla vad fint den passar med lite fredagsfika i form av chips på. ;D
 
 
förhoppningsvis känns allt lite bättre nästa vecka...
Kommentera inlägget här: