onsdag

Vi hade höjdarbesök på kontoret igår (min chefs-chefs-chefs-chef från USA bla) så egentligen borde jag ha åkt in och jobbat och varit med på stormötet men jag vaknade med huvudvärk (har det ofta nuförtiden?!) men tror det kommer från ryggen/nacken) och orkade bara inte. Iställlet för att sjukanmäla mig (vilket jag ännu inte riktigt hajat hur det ska gå till eftersom min chef (ja, hon är väl det så där 10 dagar till) ju sitter i USA och börjar jobba när det är två timmar kvar av min arbetsdag) jobbade jag hemifrån. Började dagen med kaffe, vatten och spenat/banansmoothie, och se - värken lättade faktiskt lite. Så pass att jag kunde börja knappra på datorn (korrläsa nyhetsbrev och skicka förslag på ändringar och så...)
 
P kom hem för att äta lunch (mackor) och när han åkte tillbaks mot jobbet vid ett-tiden tog jag lunch och åkte med för att handla en sallad. Hann med att kika lite på Hemtex också (köpte inget där) innan jag travade tillbaks hemåt. Slog till på ett knippe tulpaner på torget på vägen. Ute var det soligt men lite kyligt. Sprang på ett "tussilago-utbrott" och blev glad. 
 
Jobbade till 18 ungefär och sen låg vi på vardagsrumsmattan och käkade pizza och kollade på tv ett tag innan min höft började protestera och jag gick upp och lade mig i sängen (och somnade typ på studs). 
Kommentera inlägget här: