ork & paj

Igår var en ganska lugn dag. P var lite bakis och jag var trött. Vi låg i vardagsrummet och glodde på TV mest hela dagen. Eller jag kollade inte så mycket, jag sov mest.  Så där tredje dagen in med Berocca märker jag ännu ingen större skillnad, men det kanske kommer...? Vet inte riktigt hur snabbt man brukar märka skillnad? Jag har ju ätit andra vitaminer (Enomdan + Magnesium) tidigare (fram till nu), men tänkte jag skulle byta för att se om det gör någon skillnad. Har iallafall inte fått kramp ännu... brukar ju få det när jag slarvar med magnesiumtabletterna.. (men Beroccan innehåller ju lite magnesium, så det kanske räcker så, vi får se). 
 
På kvällen bestämde vi oss för att sticka ut och äta. Jag tog en dusch och fixade till mig lite och så drog vi iväg. Tyvärr hade restaurangen fortfarande inte skärpt till de vegetariska alternativen, så det fanns noll och intet som var vegetariskt, bortsett från pizza vegetariana.  Vi käkade ju pizza tidigare i veckan, så det var jag inte så sugen på. Valde istället en pasta med scampi och bläckfiskringar. Den var ok men inte mer (mycket vitlök och chili). En sån rätt gör man bättre själv (om man orkar vilket jag ju nu inte orkade igår). P's köttbit med pommes och bea var ok men inte så mycket mer den heller (sa han). 
 
Efter avslutad middag drog vi till Ica en sväng innan vi åkte hem till soffan igen. Jag fick syn på våra lite trötta äpplen i fruktskålen och bestämde mig för att slänga ihop en smulpaj till efterrätt. Sagt och gjort. Vi hade en förpackning vanijsås längst in i kylen så behövde inte göra egen denna gång. 
 
Smakade fint kan jag meddela. 😋
Kommentera inlägget här: