schäslonger på plats

Ja, så kom den då äntligen idag - IKEA-leveransen med möblerna vi beställde.ganska sent i söndagskväll. Leveranstiden var satt till mellan 11 - 15 men redan tio över tio ringde budet och sa att de var på gång. 10:35 satte jag min kråka på pappret, då hade de burit in alla paket. 

Jag tog lite tidigare lunch och började packa upp vid 11. När P kom hem för lunch vid halv monterade han den ena möbeln lite snabbt innan han käkade mat och drog tillbaks till jobbet. Jag struntade i att äta och monterade den andra när han dragit innan jag jobbade vidare.
 
Men så vad var det då vi hade beställt för att ersätta den gamla u-soffan ? Jo, två st Sörvallen schäslonger med mörkgrå klädsel (den här och den här). Den var ju ganska spontan den här idén att göra om lite i vardagsrummet och vi visste inte riktigt om schäslongerna skulle bli för stora här men alltså, jag tycker det blev bra. Jag är nöjd (och P med). 😊 Just nu har vi dem isär med ett litet bord emellan, men man kan ju också ställa dem ihop om man vill mysa tillsammans. 
 
Så här såg det ut före om det är någon som glömt 🙂 (fast ok vi hade ju gungstolen där inte puffen, det där är bilden jag tog till blocket men aja..) edit: den här bilden visar hur det såg ut precis innan vi fick infallet.
 
Åsa:

Superfint!!! När kan jag flytta in? 😉

Skämt åsido, tycker det blev jättebra o BEKVÄMT. Man behöver inte ha soffa/soffor när man (som vi) sällan har folk hemma, då kan man lika gärna köpa schäslong/-er! Mitt bästa köp på länge. Särskilt som man ser mycket på tv/streamar, det är iaf mitt sätt att slappna av.

Jättesnyggt m gardinerna oxå, ser stilrent och ’clean’ ut 👍🏻

Svar: Haha! :) Jamen precis vad vi tänkte.. och det GÅR ju att sitta flera "på rad" i dessa om det nu skulle behövas.. men oftast är det ju bara vi och då kände vi att vi satsar på oss. :) Och som sagt, vi har ju två små puffar från Jotex, som gästerna kan få sitta på ananrs, hehe. ;D
Kattis

Kommentera inlägget här: