åh så gott

Blev lite inspirerad av senaste avsnittet av Ernst där han gjorde en smördegspizza med paprikaröra som såg himla god ut, så jag krafsade fram ett paket smördeg ur frysen igår. Hade dock inte alla ingredienser till pizzan hemma, så jag bestämde mig för att göra smördegsknyten med (färsk) spenat, mozzarella och tomat istället. Hittade det här receptet som jag använde som bas men modifierade lite lite grann;  hade inte tillräckligt med spenat så jag kompletterade med lite hyvlad morot, använde bananschalottenlök istf för gul lök och kryddade med chilipulver. Körde också med minimozzarella, två små bollar (lite isärtagna) i varje knyte räckte bra. Det blev SÅ himla gott. P (som ju generellt är lite skeptisk mot mina veg. rätter) åt hela tre stycken, bra betyg! :)
 
går hyfsat fort att göra också
Kommentera inlägget här: