ännu en intressant trailer från Netflix

...är denna för finska kriminalserien Karppi / Deadwind. Verkar bra! Lite i stil med Sorjonen / Bordertown (som jag ju tyckte var svinbra) tänker jag (baserat endast på trailern - eller så är båda bara finska kriminaldraman utan något gemensamt). Hur som helst - måste ses! 
 
 
hoppas också att netflix tar in andra säsongen av sorjonen om / när den kommer!!! 
 
konstigt det där med att jag som har SÅ svårt att se på svenska serier gillar finska så mycket? kanske för att eventuell krystad dialog inte stör mig för att jag inte kan språket tillräckligt bra.. tycker mest att det är kul att jag förstår lite.. :)) eller så är dialogen bara inte krystad som den ibland är i svenska serier.. ni vet styltig liksom, som att skådisarna läser innantill.. huvva. 
Kommentera inlägget här: