bad, humlor och satin

Legat på altanen idag, omväxlande i solstolen och poolen. Tror jag badade 3 eller 4 gånger gånger. Bara låg och plaskade.. Om man ligger på diagonalen i poolen kan man liksom (typ) doppa hela kroppen och huvudet på en gång. Jätteskönt! Älskar poolen!  Första gången tog det en stund att gå i men sen hann solen värma på vattnet. Ja, det är mycket björkfrön (h a t a r  grannens björk) men vad kan man göra. Har håvat upp lite men det kommer ju nytt hela tiden så liksom lönlöst. Skulle behöva en poolboy, hehe.
 
Någongång efter tre promenerade jag till centrum. Inte för att jag behövde något direkt, mest bara för att få ihop steg. Kikade lite i affärer. Tänkte se om det fanns några badkläder kvar i storlek på rea. Det gjorde det inte. Inte för att jag absolut behöver något, utan mest bara för att se (och köpa då om jag mot förmodan skulle hitta något, vilket jag alltså inte gjorde). Vad jag däremot hittade var sovkläder. Hittade nämligen en (i mitt tycke iaf) jättefin satinpyjamas på Lindex. Var inte alls på jakt efter sovkläder, just nu svettas man ju ihjäl bara man tänker på pyjamas, men den var så fin så jag kunde inte låta bli. Gillar så mycket att byxorna är lite kortare också (trekvart). Och som hon i kassan sa, man kan ju matcha dem med linne eller tischa och ha dem annars också om man vill. Det däringa pyjamasmodet är väl förövrigt fortfarande lite inne...eller? :)
 
Jacka här / Byxor här
 
Promenerade hem och höll på att dö stora svettdöden (som vanligt), så jag bytte om till badkläder direkt när jag kom hem och svalkade mig i poolen igen (efter att ha räddat en stackas humla som trillat i spat). Låg och torkade i solstolen tills grannen började rensa i häcken på andra sidan. Orkade inte vara social så gick in (räddade en nyckelpiga ur poolen på vägen) och slängde mig på schäslongen och här är jag kvar än. Kollade klart på en film jag började se tidigare; Jack Ryan: Shadow Recruit. Den var sådär så jag kollade bara med ena ögat.. med Chris Pine, Kevin Costner och Keira Knightley (finns på Netflix om någon ändå blir sugen att se den...). Är mer sugen på film än serier just nu och funtsar på att se American Made på Viaplay. 
 
och för er som missat tidigare inlägg.. "poolen" är alltså en barnpool i modell ganska lagom stor som vi har på altanen sedan igår.. :)
Anna:

Den filmen har jag sett, den var väl så där. Iofs kul att se Tom i en roll, känns som det var ett tag sedan.

Svar: Jag orkade inte se klart.... :S
Kattis

Kommentera inlägget här: