bästa sushin

Igår eftermiddag mötte jag upp M vid Odenplan och så promenerade vi till Raw för vår traditionella födelsedagsmiddag. Denna gång var det hon som bjöd mig, vi brukar turas om (jag fyllde i juni som ni kanske vet). Alltså sushin där är ju (som jag sagt så många gånger förr) to die for. SÅ vansinnigt god! Vår standardorder ser ut som följer; en skål edamamebönor att dela på, varsitt glas Riesling (flera om man får feeling) och Raw-sushin. Så också denna gång. Blev inte besviken denna gång heller. :P
 
Jag har för tillfället halsbränna från hell var och varannan minut (thank god for novalucol!!) så jag nöjde mig med ett glas vin och drack vatten när M drack ett andra. När vi kände oss klara och inte riktigt pallade ljudnivån på uteserveringen promenerade vi tillbaks mot Odenplan och kollade efter något annat ställe att kanske sitta på en stund till. Hamnade till sist på den ena av Hard Rock Cafés uteserveringar där vi lyxade till det med varsinn Ramlösa medan vi fortsatte prata om allt som hänt sedan sist (vi sågs ju senast på midsommarafton, eeeevigheter sedan). 
 
Vid 22 var jag tillbaks på hemmaplan och promenerade hem i den lite kyliga kvällen. 
 
 
Kommentera inlägget här: