chelsea boots & hästhuvud

Tog tag i mig själv till sist igår och hoppade in i duschen. Fick ordning på håret, sminkade mig (gillade nya pudret från LH!) och drog på mig jeans och linne. P var på flyguppvisning i Uppsala med N så jag hade större delen av dagen för mig själv (jag var uppe vid sju på morgonen när han skulle dra och hjälpte till att packa lite matsäck, men sen slappade & bloggade jag ju mest).
 
 
Strax före fem begav jag mig dock ut (kompletterade ovan outfit med grå munkis, strumpor och sneakers). Promenerade bort till bussterminalen och hoppade på bussen mot Kista. Hade nämligen gett upp det här med att INTE köpa de där Vagabond-skorna.Tänker att om man (jag!) efter 2 veckor fortfarande tänker på dem så är det liksom meningen att man (jag) ska köpa dem, för gör man (jag) inte det så kommer man (jag) ju att gräma sig forever and ever sen när de inte finns att tillgå längre. Jag får helt enkelt rensa ut & skänka bort eller sälja några av mina gamla par istället. Dessa känns ändå skönare på foten än mina gamla!  (tror jag iaf, har ju inte provat / haft de gamla under det senaste halvåret.. hehe).   
 
Känner mig lite som Marilyn Manson eller nån i dem (ni vet, lite "chunky" platåskor), men det är ju inte dåligt på något vis. :D
 
Tänker mig att jag kan ha detta (eller ja, valfritt par jeans & topp) + nya kavajen t ex och få till en ganska trevlig look, no? Ni vet den här kavajen som jag köpte i H&M tidigare i veckan; 
 
Längar lite efter att kunna ha Lindexkappan jag köpte i november till också. 
 
Hann med en sväng in på H&M Home också, där jag köpte den där vasen jag har haft i varukorgen i onlineshoppen i en eeeevighet. :) Den står fint på Billyhyllan bakom soffan. 
 
Sen tog jag bussen hem igen och då var P hemma. Vi käkade smulpaj och jag kollade på The Innocents och Karppi på Netflix medan P redigerade bilder från flyguppvisningen. 
 
...och vid halvtre när jag dunade som bäst hade jag fått mess från AJ som undrade om jag vill åka på kryssning i september, haha. 
Kommentera inlägget här: