fest hos grannen

I lördags var vi som sagt bjudna på fest hos grannen. Eftersom de bjudit hyfsat många (runt 50 pers ungefär tror jag) så hade de bett att få låna några plåtar + vår ugn innan eftersom en av gästerna (som var med och arrangerade hela balunsen) lovat att baka sitt (tydligen) berömda foccaciabröd. Så vid halvfyra spred sig en fantastisk doft i hela huset när två plåtar gräddades i ugnen. Mmm.. bröööd. :P. Runt klockan fem var det sagt att man skulle droppa in, så det gjorde vi. Då var det en del folk på plats redan (och bröden hade hämtats). Vi drack bål och åt småplock (edamamebönor, saltapinnar och någon form av "köttiga" snittar som jag inte kollade in så noga) tills nästan alla var på plats (ett litet gång skulle komma lite senare) och fortsatte med det medan Micke ("födelsedagsbarnet" vars femtionde födelsedag vi firade) öppnade sina presenter. Det började blåsa lite kallt så jag smet ner och hämtade en kofta (fördelen med att bo så nära, haha, var nere en gång till senare och bytte till andra skor också). Kände inga andra än värdparet och ni vet hur det är när man träffar 50 nya människor? Till sist blev det bara "hej hej" för det var helt omöjligt att ta in vad alla hette. :)
 
Vid sjutiden satte vi oss till bords i partytältet. Värdparet hade satsat på bordsplacering för att få lite spridning på folk eftersom det var så många som inte kände varandra. Det var bara vi som inte kände någon alls, men det var åtminstone inte så att alla kände alla. Lite skönt ändå. Maten var uppdukad som buffé med lite blandat, men uppbyggd runt oxfilé. Just den hoppade jag över men det fanns en hel del annat gott (variant på potatisssallad,, tomat/mozzasallad, nachos, guacamole - och det där bröööödet), så jag blev mätt ändå. Jag hade trevligt sällskap vid mitt bord, även om vi kanske inte hade supermycket gemensamt (rockmusik, sweden rock, fotboll, champions league, innebandy, brädspel cykling & cykelvasan), så jag lyssnade mest och blev serverad vin, haha. Fick iaf godkänt av "rockarna" vid bordet när jag berättade att jag iaf har sett Foo Fighters live en gång. 
 
Till efterrätt blev det lite blandade kakor (alltså typ kladdkaka och så, inte småkakor) och grädde och frukt. Plus öppen bar under hela kvällen (fanns typ allt man kund tänkas bli sugen på, men jag höll mig till vitt vin). Fotograferade inte så mycket, pga kändes lite awkward eftersom vi inte kände någon direkt, men några mobilbilder knäppte jag iaf; 
 
Presentkorgen:
Värden:
Jag (well, del av mig iaf):
Någonstans innan efterrätten (tror jag det var) dök de sista gästerna upp. Visade sig att värden känner (är kompis med?) Martin Lamprecht och Martin hade med sig sin flickvän Agneta. De satt dock vid bordet bakom mig, så jag hälsade (och hejdåade senare när de gick) bara medelst vinkning. Mer spännande än så var inte min "kändis-teaser" på insta, haha. 
 
Jag och P satt inte vid samma bord, han satt ända däääärborta (tills det blev fritt mingel). 
Värdparet turades om att kila förbi då och då för att pejla av att allt var ok (gulligt, tror de var lite oroliga att vi inte skulle ha trevligt eftersom vi inte kände någon och är så introverta men se det hade vi!) :) Kvällen var ganska kylig och det regnade av och till, men inne i tältet var det ändå ok temperatur (och torrt) och vi blev kvar till strax efter ett (lyssnade på musik, pratade, drack vin) då vi tackade för oss och klapprade de få stegen ner hem till oss. Hade kunnat stanna längre men jag fick så jäkla ont i ena ögat så jag ville hem och ta ur linserna, och sen, ja då var vi ju hemma, så då blev vi kvar där (här). Det var ganska livat uppe på festen, men det hördes inte ett knyst av det nere hos oss (M sa när han var över igår att de hade partajat till halv fem). 
 
Bra kväll med generösa värdar, trevliga gäster och mycket god mat & dryck. 
 
Åsa:

Åhå! Så det var hon (o han) som var kändisarna 😄 Var ju genast tvungen att kolla på hennes insta om hon lagt ut nåt men nä. Är hon lika tjusig irl?

Låter som en trevlig fest, not too much, not too little! Skönt att ha nära hem oxå 👍🏻👍🏻

Svar: Japp :) Ja, hon var väldigt tjusig (i vita jeans och randig kavaj, snyggt). Precis så var det. Var lite orolig innan att det skulle vara en massa lekar och sånt (man vet ju aldrig) men det var precis lagom av allt.
Kattis

Kommentera inlägget här: