kuddar och sånt

Har inte riktigt haft energi att göra något inredningsmässigt här hemma under semestern pga värmen, men nu har P (och kanske de senaste dagarnas något svalare temperaturer) lyckats trigga igång mig igen.  Igår när jag kom hem hade nämligen P (som ju alltså hade hemmakväll själv) inte bara baxat ner ståbasen från övervåningen utan också modifierat sin schäslong. Vi har ju, som jag tidigare skrivit om (och visat flera gånger), två stycken Sörvallenschäslonger i mörkgrått i vardagsrummet istället för soffa och eftersom de fortfarande är hyfsat nya (inköpta i april) så är de fortfarande lite så där "nyhårda", dvs inte helt nedsuttna som den gamla soffan.. Själva sitsen är lite välvd och ryggkudden väldigt... robust. Jag uppever inte direkt det som något problem, men P, som sover oftare i sin schäslong än jag (king of powernap efter jobbet), tycker att eftersom ryggkudden är så hård så måste man, om man ska sova i den, lägga prydnadskudden man har som huvudkudde liksom nedanför när man ska ta en lur och då hamnar (om man är hans längd, dvs ca en dec längre än jag) tårna lite utanför kanten på schäslongen. Ja, ni hör ju; i-landsproblem deluxe, haha.
 
Hur som helst, igår när jag var borta så fick han (tydligen) en snilleblixt. Han tog sin stora Grandkudde (de stora "hotellkuddarna" som jag köpte på Mio i mitten på juli och som normalt är i sovrummet (se inlägg >> här) och stoppade in den istället för original skumgummit i ryggkudden (skumgummikudden gömde han bakom vardagsrumsgardinen... eeeh... 🤓). Vips så blev kudden mycket fluffigare och går att ha huvudet på (eller iaf "trycka upp" lite) när man dunar... SVINnöjd var han med denna idé, haha. Jag är väl kanske inte riktigt lika jäkla supernöjd, eftersom det blir jag som får fluffa till dem så att de inte ser ut som säckar hela tiden...
 
exempel på hur det såg ut på P's sida imorse när jag gick upp och han (igårkväll) hade legat och kollat på tv (mmm.. ryyys); 
 
Men okej då, jag är inte den som är den. Det är ju mest jag som fixar och donar (med sånt här) härhemma, så jag ska inte dissa P's idéer, särskilt inte när de är baserade på bekvämlighet. Jag (som vill ha prydnadskuddar) måste ju ändå puffa dem, så är väl inte hela världen om jag får fluffa ett par kuddar till.. :) Dessutom gillar jag ju symmetri i just såna här delar så jag har nu bytt ut min kudde också (och lagt båda skuminnerdelarna under sängen istället för bakom gardinen eftersom det känns som ett något bättre förvaringsställe (tycker jag)). Fluffar man dem ordentligt så känns de nästan som att de (ryggkuddarna) "ska" vara så (okej, inte riktigt.. men nästan). 
 
Jallafall, själva "inredningstriggern" blev att detta fick mig att vilja förändra lite med prydnadskuddar och filtar. Blev också sugen (igen) på att byta matta (eller bara komplettera med en matta till eftersom jag hatar den gula parketten) och kanske köpa en ny golvlampa att ha bakom ena schäslongen... (synd att jag sprayade över den gula förut den hade passat här igen tror jag...). Vill liskom ha någon accentfärg som "poppar" lite. Just nu får vi den poppen med en gullklockafodral men jag är inte helt nöjd, med hur helheten blev, så jag måste komplettera på något vis... dessutom skulle jag behöva en större innerkudde till det fodralet. Som ni ser har jag också rotat fram ett par gamla större kuddar som legat i garderoben hela tiden som vi bott här (vi hade dem i gamla lägenheten) för att öka fluffigheten... kanske är de FÖR stora, men jag har inte så mycket annat att spela med just nu, så det kanske får vara just nu (tills jag funderat ut något annat..). 
 
ja, ja gär ju alltså inte klar än, men intresset för förändring är triggat.. (inte längre i sommarkoma)
 
Kommentera inlägget här: