puder, puff & serum

Var på Kicks igår och slog till på nyheten Infinity Filter från Linda Hallberg (vars blogg jag har följt sedan hon var blond, jobbade på Make-Up-Store och hade hårt noppade smala ögonbryn - så måste ju vara några år nu) :) Har mest använt kompaktpuder på senaste tiden, men var sugen på att köpa ett löspuder nu och då passade det ju bra att Infinity Base grejerna släpptes i veckan (eller om det var igår?). Glosset, Infinity Gloss känns liiite för glossigt för mig, jag är mer för en matt look (möjligen med liiite skimmer), så tror pudret kan funka riktigt bra. Hade redan sminkat mig igår och har inte kommit så långt idag, så har inte hunnit prova men ska försöka göra ett ryck om en stund (ta en dusch etc.) så ska prova då. Slog även till på puderpuffen eftersom mina gamla gjort sitt och det inte ingår någon när man köper pudret. Känns som att den har bra form för att komma åt vid näsroten och ögonvrån också.
 
Slog även till på mitt favoritserum från Estelle & Thild. 
 
Älskar både detta serum och ögonkrämen från samma märke. Har ju haft en argrynka här i många år (som brukar bli värre på somrarna / när det är ljust ute och man skrynklar ihop ansiktet för att man kisar) men den är ju banne mig i stort sett borta? Jag tror det är tack vare E & T! :)
 
vet att den där rynkan störde mig redan back in the day när jag (för tusen år sedan) var på Åland och bodde i exets mammas och hennes gubbes husvagn, det måste ju vara liksom.. äh jag vet inte, evigheter sedan? jag och P har varit tillsammans 11 år, jag var singel i 2 år mellan förhållandena och det här var någonstans mitt i det gamla som varade dryga 5 år. länge sedan iallafall. och nu? ingen rynka.  kanske är det krämen, kanske inte, men jag gillar dem hur som helst. ögonkrämen och serumet. däremot gillar jag inte den här (pga doften) och den här - fast nr 01 light (pga funkar bara inte riktigt på min hud, är nåt med hur den k ä n n s  på huden.. jag använder den eftersom jag köpte den, men kommer inte att köpa den igen).
 
Kommentera inlägget här: