sista veckan och nystart

Sista semesterveckan har börjat och jag har hittills ägnat större delen åt att sova. Kom i säng alldeles för sent igår för att orka upp i rimlig tid idag pga fastnade i Project Runway Junior på Netflix. Hörde knappt när P drog till jobbet i morse. Har nyss gått upp, röjt upp lite i köket och sitter nu vid köksön och käkar frukost. Eller lunch. Eller ja, brunch blir det väl då. Frukostmat vid lunch. Har börjat om mitt viktprogram på Viktklubb i g e n. Gjorde ju ett halvhjärtat försök tidigare, men det sket sig pga sommarnjut (hotellfrukostar, aperol spritz, chips, glass - ja, ni vet; för mycket av det goda helt enkelt). Men nu tänker jag att jag är redo. Luften är lite svalare, P är inte hemma på dagarna och stör (prasslar med godispåsar eller så) och det känns som att jag är lite mer mentalt inställd på att köra. Jag MÅSTE göra det; dra ner på kalorierna. Har slarvat inte bara i sommar utan eg. hela året och min kroppsform liknar mest den av ett vietnametiskt hängbuksvin, I kid you not. :/ ("kroppen är kort och kompakt med en buk som är påtagligt stor, och trynet är kort och rynkigt"). Inte konstigt att jag inte badat särskilt mycket (mer än i barnpoolen hemma) i år trots att det ju absolut varit (och fortfarande är om än något svalare) väder för det (läs extremhetta). Känner mig så ful och inte hemma i min kropp. Promenerat har jag ju gjort en del, mycket tack vare min fitbit (fast några powerwalks kan jag tyvärr inte skryta med), men så länge man ändå stoppar i sig mer än man gör av med så går det ju ändå åt fel håll. Inte vansinnigt mycket viktmässigt (om nu vår våg ens stämmer) men i centimeter, herrekuu... Har inte haft jeans på mig på år och dar och vet inte ens om jag kommer i några numera. Har varit för varmt för att prova (och har inte varit sugen på att testa ens). Aja. Jag ska försöka köra igång lite smått nu iallafall. Med nyttigare livet. Det är ju liksom inte roligt när man inte trivs i sitt skal. Kanske att jag börjar med 5:2 när semestern är slut, men tillsvidare kör jag på reducerat intag men samma varje dag. 
 
Dagens brunch:  Naturell yogurt med "superflingor", kokosflakes och pumpakärnor. Kaffe med mellanmjölk. Två Falu Råg-Rut med hushållsost och paprika. 
...och så lite vitaminer; magnesium, b12, enomdan och priorin.
 
 
För ganska exakt 6 år sedan (20120808) provade jag kläder inför jobbstart och såg ut så här. Tänker att jag satsar ditåt igen!
har tyvärr gjort mig av med plaggen pga för små.. annars hade det ju kunnat vara "kul" (eller inte) att jämföra hur det skulle se ut idag...