warszawa del 4

Sista dagen i Warszawa var onsdagen som alltså var hemresedagen. Inte så mycket Polen alltså, utan mest resande. Kanske inte superspännande, men vi kör ändå för avslut på resan liksom. Vi steg upp tidigt och var bland de första nere i frukostmatsalen när de öppnade 6:30. Lugn och skönt.
 
Gick upp till rummet, packade ner det sista och promenerade mot centralen och busshållplatsen för bussen (nr 175) som skulle ta oss tillbaks till flygplatsen. Enligt maps skulle det ta 19 minuter att gå från hotellet till busshållplatsen och det var precis vad det gjorde enligt min fitbit charge 2. Finns rätt många busshållplatser runt centralen men vi lyckades hitta rätt ganska omedelbart, mest tack vare P faktiskt. Ganska full buss, så det blev ståplats hela vägen. Om jag inte missminner mig tog vi den buss som gick strax före halvåtta och resan tog kanske 20 minuter eller så. Kanske 25.
 
Kvart i nio knäppte jag den här bilden när vi var på plats i loungen där vi fick hänga en stund innan det var dags för take-off. Jag läste min bok som ni ser (den var bra och lite läskig). Drack en pepsi.
 
Jag fastnade i security checken precis som vanligt. Sa att jag hade protes men det kollade de inte ens (fast det var metalldetektorn som gjorde utslag), securitysnubben kollade bara mina händer (?!). Vi flög samma väg tillbaks hem som vi kom, dvs via Köpenhamn. Inte jättestort plan, så handbagaget lämnades på en kärra utanför och stuvades undan av personalen och sen fick man hämta det igen när planet landat, innan man gick in i terminalen (som det väl ofta är vid flygningar med mindre plan). Min väska (som är snäppet större än P's) gick iofs utan problem in i hatthyllan på vägen dit, så vi  hade kunnat ta in våra, men rätt skönt att lämna dem och bara kunna sätta sig på sin plats. 
 
Lapptäcket Danmark: 
 
Tror vi landade runt 11 och då promenerade vi bort till loungen igen. Käkade lunch. Läste ut min bok. Drack lite bubbel. Som man gör. ;) Vi var där några timmar. Hade först tänkt att jag skulle kika lite i butikerna också, men jag behövde inget direkt och orkade inte, så det fick bli loungehäng för hela slanten..
 
Klockan 16 satt vi i taxin som luktade ny bil (den var ny). Jag hade börjat på ny bok. Chauffören hade lite dålig koll på sin GPS (eller gps:er han hade faktiskt två) och körde lite fel (så det blev en utflykt till barkarbystaden också), men till sist kom vi hem. 
 
och ja, sen hände inte så himla mycket mer.. jag cyklade till bussterminalen och hämtade ut ett paket från Crimson på MyWay. Det innehöll en av mina mobilbilder som jag (på förfrågan) förstorat åt P's syster (den kanske jag redan har visat...?)
 
Hängde på altanen...
 
...och spanade in ett par avsnitt av nya Heathers (tv-serien). Tveksamt om jag orkar se fler (varken av den eller av Sharp Objects). Castle Rock däremot gillar jag skarpt. 
 
..och ja, där kom jag ju verkligen off-topic men det var allt om resan till Polen. Nu ska jag sluta tjata om den :)
 
 
Kategori: Semester Taggar: 2018, resa, semester;
Åsa:

Haha, Edward Scissorhands kanske 😄

Svar: Haha, nåt sånt...:) vet inte om han kollade efter spår efter sprängämnen eller vad det kan ha varit... han svepte med en pensel eller nåt och körde analys i maskin... Jag klarade mig, men märkligt att de inte kroppsvisiterade... (fast han fick nog inte, det måste väl generellt vara kvinnor som kollar kvinnor och någon kvinnlig checkare fanns inte i sikte just då, så han valde att kolla nåt annat :)).
Kattis

Kommentera inlägget här: