grön och grann i stugan

Ja. Vi har alltså köpt - och jag har tagit in och klätt - granen redan. Antagligen kommer den inte hålla hela vägen till jul, men äsch, den doftar gott och ger fint sken där den står, lite intryckt mot en av väggarna i vardagsrummet. :) Myyys! När jag var liten fick granen inte tas in / fram förrän PÅ själv julafton (bestämde pappa) och då hinner man ju knappt njuta av den alls (eftersom jag brukar ledsna på jul ungefär runt annandagen). Så nu kör vi ba'! (trots att andra advent inte ens passerat...).
 
Barrar gör den redan, men det kanske var mest igår när jag tog in den från garaget (där den fått acklimatisera sig över natten) och sen när jag klädde den. Sprutade vatten på den den blomsprutan (för det har jag läst att man ska) och fyllde på vatten i foten. Borde kanske gett foten en ny snittyta också, men det orkade jag inte...
 
Har förresten BRUTAL träningsvärk i låren efter att ha suttit på knä och skruvat på julgransfoten. Ajje. Inte helt samarbetsvilliga de där skruvarna... Sitter väldigt sällan på knä eftersom jag alltid får kramp (i fot och/eller höft) direkt när jag gör det, så man kan ju lätt säga att lårmusklerna inte är vana vid dylik aktivitet.. kan knappt gå när jag suttit stilla en stund... Mm, vältränad ja. Det är jag icke. 
 
 
Kategori:
Åsa:

Jättefint!!

Jag fyller ju 21 dec o hos oss tog vi aldrig in granen förrän dagen efter det, lite som hos er. Julen var ju för sjutton passé då ju 😄 (sen att jag fick få presenter för att ”det var ju ändå så nära jul” var en annan femma).

En sockerbit i vattnet lär vara bra mot barrning!

Svar: Hade också hört det där om socker, men har goglat runt lite och nu sägs det att socker i vattnet kan göra att svampar och bakterier frodas, så jag kör med bara vatten för säkerhetsskull.. Håller den så håller den. :) Mm, så himla trist att fylla precis runt jul som barn, när folk och familj liksom slår ihop firandet.. :/
Kattis

Åsa:

Jaha..! Nä svamp etc vill man ju inte ha 😯 Kag tar tillbaka det 🦠🦠🦠

Svar: :)
Kattis

Kommentera inlägget här: