läget

Hoppsan började på det här inlägget i morse, men hann inte klart, så det kommer nu med lite justeringar;
 
 Jag ska till husläkarmottagningen idag för att kolla blodtrycket (förra veckans tid blev ju inställd). Inget kaffe nu på morgonen alltså. 😳 Sen ska jag till optikern för linskontroll och nya linser. Skulle verkligen behöva nya glasögon också, så vansinnigt trött på de jag har (de sitter inte bra och jag ser inte riktigt). Sen måste jag tillbaks och jobba; skicka ut kvartalsnyhetsbrevet inklusive länk till det där End-Of-Year Quizet jag filat på. Och fixa nån jäkla excel lista. Samt prata med chefen och uppdatera ppt-presentation (igen..). Skönt att det är fredag iaf. Bara 3 (!) arbetsdagar kvar efter denna!
 
 
Edit: Jag var hos sköterskan, trycket var ff lite högt så jag ska till läkare nästa vecka. Hos optikern kollade Lasse synen och sen kikade han på hur linserna (som jag haft i lite för länge pga sista paret och jag har inte fått tummen ur att boka tid förrän nu) såg ut. De sjöng på sista versen och jag fick tips om att köpa Lomudal på apoteket och droppa i när jag har linser (den sorts linser  jag har pallar det). Först sa han att jag ska göra det till våren eftersom jag hade lite allergiska besvär i våras, men sen när han kollat på hur det såg ut i ögonen tycke han jag kan göra det redan nu. Sen pratade vi lite glasögon och jag muttrade lite över att när jag ville få hjälp att kolla på bågar sist så kände jag mig lite nonchalerad och tyckte inte de hade tid med mig riktigt. JAG har tid sa högsta hönset, så då gjorde vi det. Kollade på bågar. Han hade överraskande bra smak vad gäller vad jag passar i. Eller kanske inte alls överraskande, han jobbar ju med detta. Slutade iaf  med att jag plötsligt beställt inte ett utan två par med progressiva glas. Hejsan hoppsan, så kan det gå. 🤓 (jamen jag kunde verkligen inte bestämma mig, så jag unnade mig båda paren jag gillade). 
 
I övrigt har jag och P tidigare i veckan bestämt att vi måste skärpa oss och börja äta mer tillsammans, samtidigt och utan tidning/mobil. Vi äter ju oftast olika mat och på något vis har det därför blivit att vi inte ens äter samtidigt. Trist! - Uppryckning krävs! Bestämde också att vi tar åtminstone en dag i veckan och går ut och äter (helst inte donken / pizzerian). Mitt-i-veckan-dejt liksom. Vi började i tisdags. Det var trevligt! ("reglerna" som vi upprättat säger ingen mobiltelefon under dessa middagar, mer än för att ev. dokumentera maten 🙂).
 
Maten (halloumiburgare för mig, den var delish!) som dokumenterades såg ut på detta vis:  
 
P jobbar dock ikväll (skridskodisco i ishallen), så ingen gemensam middag idag.
 
Jag var inne på kontoret i onsdags och fick nys om att en i USA som gör grejer jag tycker är roliga (processdokumentation) har tackat ja till "paket" (ja, lämna företaget mot ersättning) och flera av kollegorna tyckte att jag ska söka tjänsten. Nackdelen är att chefen (enligt uppgift från en som jobbar under henne och en som jobbat med henne) är hemskt rörig/ostrukurerad, och att hon då sitter i USA. Och att jag inte vet vad mer tjänsten innebär (han som har den nu gör säkert mer än processdokumenterar). Plus att man kanske måste jobba enligt US-tid någon / några dagar i veckan. Aja, vi får se. Jag är supermegajättetrött hela tiden och skulle helst inte jobba alls... 😵
 
Edit: Får se vad (om något) doktorn säger om tröttheten nästa vecka när jag ska dit. Sköterskan undrade varför jag inte är halvtidssjukskriven.. Det undrar jag också... (för att ingen sjukskrivit mig är svaret).
 
Till årets advets/lucia/julmysfika (i onsdags) som vi bestämt inte ska vara lika stort som tidigare år hade jag med mig polkabräck som jag slängde ihop lite snabbt efter middagen ute. Hade lite mörk choklad och en halv påse polkagrisar i skafferiet så det passade bra och brukar vara uppskattat bland kollegorna. Annas chocolatechipcookies var vansinnigt goda! 
 
G hade med sig lite lättglögg också så att vi fick till stämningen ordentligt. Till den hade hon köpt en påse med mandlar och tranbär. Ja, tranbär, inte russin. Brukar inte ha någora problem med tranbär men tyckte inte det passade alls med glöggen. Kanske är det en vanesak? 
 
 
Ooh, nu kom jag precis på att jag inte druckit kaffe på hela dagen, så kan vi ju inte ha det! Hade tänkt köpa take-away från Espresso House när jag var klar hos optikern, men det tog så läng tid där när jag velade mellan bågarna, så jag hann inte, var tvungen att galoppera hem för att jobba. Får nog ta en kopp nu. 
 
Kommentera inlägget här: