snipp snapp snut, så åkte granen ut

Hade tänkt hålla ut till idag (första vardagen efter jul liksom), men det gick bara inte, så igår kväll åkte den ut. Ja, granen alltså. Jäklar i min lilla låda vad den barrade!! *rassel rassel* ner på parketten / mattan i parti och minut. Var ju förberedd på att slänga ut den ganska tidigt iom att vi skaffade / tog in och klädde den så pass tidigt som vi gjorde (redan den 7 december var den på plats i vardagsrummet) - och den barrade rätt bra redan från start, men den höll ju lite längre än jag trott iaf (tippade lucia, haha).
 
Igår fick jag dock nog. Tänkte först att jag bara skulle klä av den allt pynt på kvällen och sen kasta ut den i dagsljus, men sen slutade det med att jag gick all-in och hystade ut den på gräsmattan på en gång ändå eftersom P hjälpe till att skruva loss den ur foten. Lika mysigt som det är att ta in och pynta den är det faktiskt att kasta ut den när man fått nog. :) Passade på att rensa bort de få tomtar och grejer som jag tagit fram också. 
 
Ja, sen ägnade jag en bra stund åt att dammsuga...
 
Använde grovdammsugaren som annars står i garaget till det värsta (obs att jag redan dammsugit lite innan jag knäppe bilden ovan... galet!) och sen körde jag igen med vanliga dammsugaren. Kommer antagligen att hitta barr överallt i huset i några månader framöver, men det blir iaf inga nya barr nu. Skönt. 
 
monsteran som huserat i köket senaste tiden fick flytta tillbaks ut i vardagsrummet eftersom det blev så tomt utan granen....
Kategori: Livet Taggar: julgran
Kommentera inlägget här: