torsdag: bubbel & points

Ledig från jobbet idag. Så himla bra beslut att ta ledigt! Började dagen med sovmorgon. Drack kaffe och kollade på Nyhetsmorgon (på play). Käkade yogurt med linsflingor, kokoschips och pumpakärnor. Ungefär som vanligt alltså. Konstaterade att det var lite sol ute. Bilade en sväng till centrum för att hämta ut linser (P) och handla bubbel till nyårsafton. Slog även till på varsin nyårsbingolott (från Coop denna gång eftersom det var så dålig utdelning på lotterna från spelbutiken). Sen kom vi inte på något mer vi behövde göra så vi åkte hem igen. Bestämma vad vi ska äta på nyår och handla det får vi göra en annan dag. Imorgon kanske. Övervägde att sticka ut på promenad, men orkade inte så jag slängde mig i soffan (a.k.a. schäslongen) istället. Käkade supertidig middag; tunnbrödrulle med potatismos, sallad, lök, tomat och korv (sojakorv för mig dårå). Spelade June's Journey på mobilen (har ff inte tröttnat). Kollade på några avsnitt av Seinfeld medan P mekade med bilen i garaget (något med generatorn). Slappade. Käkade några dumle.
 
Hade eg tänkt ta helledigt från jobbet och INTE kolla jobbmobilen alls, men sen tänkte jag att jag nog ändå borde kolla ändå (för att se att jag inte missat något akut.. har redan kommit på ett par tre icke akuta grejer jag tyvärr glömde göra innan jag loggade ut i torsdags) och det var ju bra, för där väntade lite trevliga nyheter. Jag har nämligen blivit tilldelad inte en utan TVÅ spotlight awards med tillhörande "recognizing you" (RY) points (amerikanskt bolag jobbar jag på ja som ni vet ☺). 100 RY points från Andrew (som min chef K är "Chief of Staff" för - lite rörigt men vi jobbar liksom för honom & hans team, men ingår inte i hans organisation efter som BusOps som vi ingår i är en egen org). Trevligt iaf med lite appreciation för årets (eller iaf de senaste månadernas) slit. Tror kanske att min chef hintat till A om att han skulle göra detta, men ändå - jag uppskattar det! 1 RY point = ungefär 1 USD med någon form av fast kurs som företaget använder sig av, så det blir ca 895 SEK när jag "redeemar" dem (går in på en sida och löser in dem så att de kommer på nästa löneutbetalning alltså).
 
 
"Kattis: Thank you for your great support to deliver excellent communications to the internal team. Really appreciated. Andrew" stod det på "lappen" man får till.
 
Utöver detta hade jag - väldigt otippat - också fått 300 RY points av chefens (K's) chefs (S's), chefs (M's) chef (D). Jojo! Självaste bosslady bossen av BusOps hade jag fått av (fast där tror jag mer att det var chefens chef (Sandra) som låg bakom, men återigen - kul! 2715 baloobas (pengar) får jag för den! (ja, sen blir det ju skatt på dessa, men ändå..). 
 
"Thank you for your dedication to VES in 2018" löd "motiveringen" för denna. 
 
Firade med lite dillchips och ett glas Sheridan's (bilden är iofs från igår men dagens glas såg ungefär likadant ut :)).
 
 
 
Kommentera inlägget här: