gult och grått

Vi har haft turkost, grönt, rosa, rött och mörkblått som komplement till vårt i övrigt ganska grå/vita vardagsrum och nu funderar jag på om jag kanske inte ändå - trots att det egentligen inte är någon favoritfärg - ska våga mig på lite gula detaljer? Har ju beställt nya grå lampor och vi har grå (salt/peppar) soffa och grå matta plus (åtminstone för tillfället) grå gardiner (och i övrigt vita möbler bortsett från gungstolen), så jag tänker det kanske kunde bli lite fint med gult? Några gula "poppande" detaljer liksom. Vad tror ni? Om jag målar vår IKEA pall gul och fixar lite gula kuddfoldral och kanske en gul vas (ska se om jag kan hitta nåt som jag kan spraya). 
 
Lite inspirationsbilder från Pinterest; 
 
 
Pallen som jag kanske tänker måla (till höger i bild) är vår jättegamla "Bekväm" från IKEA... som ni ser är den inte svinläcker just nu.. slarvigt vitmålad med grå toffelavtryck på :); 
 
tänker att det skulle kunna bli lite fint...
Åsa:

Do it! 👊🏻

Till påsk blir det ju fint med påskliljor och pynt i gult som matchar de gula detaljerna, kör bara kör 🔶

Svar: Mm, tänker det är risk tör att det blir för påskigt men ska försöka att inte "övergöra" :)
Kattis

Aurora:

Jättesnyggt! Såg en fin gul (och vit? Tror jag) filt på Åhléns.

Svar: Åhå, kollade efter filtar på IKEA men de hade bara akryl och det vill jag inte ha. Ska kolla på Åhlens!
Kattis

A:

den här var det jag såg: https://www.ahlens.se/Inredning/textil/filtar-pladar-15058/ahlens-plad-chevron-120x150-cm-gul-89618487/

Svar: Var inne och kikade på den (på nätet) och tror absolut den skulle kunna passa färgmässigt men jag vill helst kunna använda den också och 150 cm är för kort.. :( Måste kunna vika in filten under tårna och ändå dra upp den till hakan. ;) (mvh jättefrusen)
Kattis

A:

åh, ja det förstår jag! synd!

Kommentera inlägget här: