pumpakärnor och pommes

Nackdelen med en lite stressad jobbsituation just nu är att mitt "nyttiga liv" har gått fullständigt åt pipsvängen. Förfallet började iofs redan innan alla hjärtans dag och blev inte bättre av detta men detta med omorgansationen hjälper inte heller. Jag har tappat det fullständigt. Försöker få till promenaderna fortfarande (och det går bra), men kosten måste justeras igen. Igår åt jag iallafall upp de sista ostbågarna och nu blir det banne mig inga nya på lääänge. Finns fortfarande kvar chips och choklad i skafferiet och jag är inte en sån som kan kasta bort godsaker (plus att P ju kan äta sånt utan problem, så vore ju inte juste mot honom) men jag måste försöka dra ner på sockret, för detta håller inte. Min mage mår INTE bra av vitt bröd och dessa mängder med onyttigheter. Frukostarna brukar gå bra (oftast som ovan, yoghurt med flingor, kokos, hasselnötter och pumpakärnor) och ofta även lunchen (när jag äter matlåda), men sen brukar det gå utför tyvärr..  
 
Igår var väl inte lunchen toppen heller dock. Jag jobbade hemfrån och P som eg borde varit hemma sjuk hela dagen drog iväg på ett besiktningsmöte på förmiddagen. När han kom hem ville han åka och äta lunch och eftersom jag hade ett möte inbokat tidig em var vi tvungna att ta något snabbt - så det blev McDonalds. 
Var evigheters evighet sedan jag åt på McD senast, så man hade ju kunnat hoppas att det inte ens skulle vara gott, men det var det.. Inte för att McVegan är jättefantastisk eller så men den är bättre än den förra varianten de hade och ja.. igår var det gott. Mm.. pommes...  
Till middag åt jag ostbågar. Ja bara det. Många. Jättemånga. :S
 
Måste försöka hitta lite nya nyttiga och lättlagade lunch/middagsfavoriter tror jag. Plus, måste åka och handla så att vi har lite alternativ till chokladen i skafferiet...
 
Kommentera inlägget här: