ryggvärk och entusiasm

Ganska intensiv vecka detta, med omorgansationsbesked inte bara för egen del utan också för ett gäng av kollegorna på Sverigekontoret. Och så detta med att M ska sluta (!!!) redan nästa vecka, jättesvårt att ta in. Plus 1-2-1 på plats (på kontoret) med nuvarande chefens chef, inte mindre än två 1-2-1 över telefon med nuvarande chefen, plus 1-2-1 (första mötet) med NYA chefen, avskedsfika med DJ som slutade i torsdags, All Hands möte på kontoret (med svenska säljchefen och hans UK-baserade chef och så min chefs chef) och leadershipmöte över telefon (där jag tog notes).. Ja, och så nyhetsbrevet som skulle ut igår - efter mötet med min HR-kollega M angående det andra nyhetsbrevet som vi ska skicka i slutet på mars. Dessutom har jag börjat känna mig lite hängig (P är förkyld med ont i bihålorna) och har så jäkla ont i ryggen (antagligen pga suttit illa.. så där som det kan bli när man känner sig lite stressad). Pjuh. 
 
Men, första mötet kändes bra. Nya chefen sitter i Colorado så det är ju lite tidsskillnad, men hon hade bokat mötet 15:30 min tid i torsdags (inte onsdags som jag tror att jag skrev förut) och satt själv och drack frukostkaffe (7:30 där) när vi pratade. Hon verkar också jobba hemifrån en hel del (utom när hennes (nuvarande) chef är på kontoret, för då är hon också där.. men hon bodde visst 10 minuter från kontoret). Jag hade förberett en powerpoint slide om vem jag är och vad jag har gjort och visade den och sen skickade jag ett mail efter mötet med lite prov på vad jag har gjort (nyhetsbrev & länkar till "sammarbetssiter" jag byggt upp med info och så). C kändes positiv och entusiastisk över sin nya grupp och vad vi ska göra och vad jag kunde tillföra så det känns bra. Fick också i uppföljningsmailet (på hennes uppmaning) lista vad jag gärna vill fokusera på framöver och vad av det jag gjort jag kanske inte vill göra (hehehe.. kurskoordineringen hamnade där ja). Jag tror att vi blir 4 som rapporterar till henne, alla kvinnor (Karen, Jennifer, Katherine, Alice) och de två cheferna över min och också kvinnor så vi får se vad vi kan göra med all denna womanpower.. ;D
 
Första gruppmötet förhoppningsvis på tisdag. Ja, jag är lite taggad och vill gärna komma igång. Fick också godkänt igen för min upcoming semester.. phew!
 
Amerikaner känns ju generellt ganska positiva så där på telefon även om de kanske inte är det, så man vet ju aldrig, men första känslan är i allafall bra. Antar att jag kommer att ha tillfälle att återkomma i ärendet... hoppas ni orkar läsa. 
Kommentera inlägget här: