slingor och vågor

Det är ingen hejd på bloggandet idag! Närå, men jag måste ju uppdatera med att jag ä-hä-hä-hä-ntligen varit hos frisören idag. Körde drop-in och fick min vanliga frisör. Phew! Kollade bokningen online först och det såg helkört ut men jag chansade och gick dit ändå och chansningen gick hem. Fick vänta 20 minuter men det var det värt. Det var verkligen hög tid, enligt bloggen var senaste gången jag var och fixade frippan den första juli (!!!). Sen färgade jag ju håret själv i slutet av november och ja, den utväxen syntes ju nu dårå. Såg för täääskigt ut, så det var skönt med en uppfräschning. Hon körde slingor i hätta (för att få många och tunna), med först blanding bara på utväxten och sen på allt och följde upp med en nyansering. Innan dess en uppfräschning av nacken. Jag bad henne ta bort "tufset" men i övrigt inte klippa upp så mycket. Framtill bara preciiis så mycket som behövdes för att få bort de slitna topparna. 
 
Ser lite tantigt ut kanske (eller ja, det ser ju ut som det brukar när jag har varit och klippt mig), men hur det än är (jag är ju tant så kanske därför..) så blev det ju bättre än det var. 
 
Efter: 
Före / Efter: 
Om man kisar lite kan man n ä s t a n  låtsas att det ser ut så här; 
och kanske man skulle kunna fuska fram liiite mer volym genom att locka (eller ja, våga till) det lite? ser ju fint ut här iaf - och detta är väl ungefär samma längd. 
besöket blev hur som helst snordyrt eftersom jag köpte schampo och inpackning och sånt också... eg. är det ju billigare att köpa online, men det är rätt bekvämt att fixa sånt direkt hos frisören... så jag gjorde det. 
 
Åsa:

Så skönt att fräscha upp med riktiga slingor! Blev ju jättebra! Vore kul att se bild om du lockar det ngn gång 👍🏻

Det är dyrt med salongsfix ja, har precis som du fixat utväxten själv sen i somras men nja... nästa gång får det bli på salong. Får inte till rätt (kall) ton själv. Har dock varit för snål hittills.

Svar: Får kanske öva lite på lockarna / vågorna först, har nog inte provat i så här kort hår förut, så risken är ju att det blir tant-krull, haha.. :P Och ja, jätteskönt att komma iväg och bli lite ompysslad. :)
Kattis

Kommentera inlägget här: