slott och svull(en)

Vi drog till Ica och handlade (älskar Ica Handla-appen där man kan lägga in inköpslistan, välja sin butik och få varorna listade i rätt ordning (dvs efter ordning i butik), smidigt). Roligt också att damen som stod efter oss i kön kommenerade att vi (allså jag och P) var rasande effektiva vid kassan, haha! (hon och hennes gubbe stod först i varinn kö för att se vilken som gick snabbast). Ni vet, vi hjälps först åt att packa upp grejer ur vagnen -  streckkoderna åt rätt håll och inga varuberg - och sen när det är typ halvtomt går P bort och börjar packa i kassarna (som man förslagsvis lägger först på bandet och inte sist som vissa gör), jag packar upp det sista i min ände, drar kortet så att jag bara behöver godkänna beloppet när kassören blippat det sista, får kvittot (tack tack) och sen hjälper jag till att packa det sista om det är något kvar i P's ände och så är det klart och vi är i väg, på kurs ner mot garaget. Som det ska vara ;) (jag har jobbat som job controller ja, hehe)
 
Soligt och fint väder ute, så vi åkte hem, öste in varorna i kyl, frys och skafferi och sen körde P mig bort till slottet och så promenerade jag hem därifrån (via omvägar) i solskenet och fick ihop 6 km. Skönt! (särskilt med tanke på att jag låg i soffan ungefär hela dagen igår.. var inte utanför dörren). P? Nä, han tog bilen hem. :)
 
Jag har vägning imorgon och tror dessvärre inte att jag gått ner något denna vecka. Känns inte riktigt så... (veckan före mens så känner mig svullen...) Men känns iaf bra att jag haft ordning på kosten och rört på mig lite idag. 
 
När jag kom hem igen, micket micket rosig om kinderna, gjorde jag sällis med P inne på kontoret. Han satt och bokförde (har ju egen firma utöver sitt vanliga jobb) och jag gjorde ett ryck med arbetsuppgiften jag borde ha fixat i fredags (blev dock inte klar.. den är inte helt enkel). Nu har vi nyss käkat (sen) middag... bakad potatis med räkröra och sallad för mig (P åt lasagne). P ser på Så funkar det och jag överväger att se om Altered Carbon kan vara något. 
 
Kommentera inlägget här: