vardagslistan

något jag värderar högt i min vardag:
möjligheten att kunna jobba hemifrån. lyxen i att kunna ta en tablett om dagen som håller cancercellerna i schack. att inte ha grannarna för nära inpå. att kunna göra vad jag vill när jag vill. inte för att jag gör så himla mycket, men jag skulle kunna. ;) 
det här äter jag till frukost:
oftast en skål mild naturell yogurt med pauluns superflingor och kokosflakes. ibland slänger jag på lite hasselnötter och frön (lin eller chia). annars gärna rågbröd (eller för all del rostat bröd eller fralla) med bregott och ost & gurka. äggknäcke. eller chiapudding alt. smoothie. men allra oftast yogurt. snabbt, enkelt och gott. och så kaffe förstås, med mellanmjölk.
när går jag och lägger mig:
generellt för sent (dvs efter 23). om jag inte somnar tidigt i soffan. borde gå och lägga mig runt 22 men kvällarna är så korta..
 
 
saker som står på min vardagliga to-do just nu och som jag aldrig gör:
a l d r i g  gör är kanske en överdrift, men några saker jag haft på min to-do ett tag: boka tid hos frisören, sy upp ett par för långa byxor, våttorka golvet uppe i badrummet, dammsuga.
det här äter jag till lunch:
när jag är på kontoret har jag oftast med mig matlåda eller så handlar jag på "salladshaket". är jag hemma tar jag också matlåda eller så gräver jag fram något ur frysen; gärna potatisbullar, vårrullar eller favoriterna: nuggets. eller så köper jag en picadelisallad på coop. mmm...
när jag går upp:
när jag besämt mig för att åka in till jobbet ringer klockan kvart över sex och så går jag upp ca halv sju, fixar till mig, packar matlådorna och travar till bussen. jobbar jag hemifrån brukar jag pallra mig upp vid åtta och dra igång datorn och kaffebryggaren. 
 
 
jag går till jobbet:
ska jag till bussen måste jag gå senast 07:06 för att säkerställa att jag hinner med 07:20-bussen utan att behöva stressa (bussresan tar 40-50 minuter beroende på trafik)
jag kommer hem från jobbet:
mellan 18 - 19 beroende på vilken buss jag hinner med hem. 
 
 
en vanlig vardagsmiddag:
belugabolognese med pasta. eller mackor.. 
 
vad jag gör på vardagskvällar:
plockar undan i köket, lagar middag, fixar matlådor, ligger i soffan och kollar på tv eller netflix / hbo nordic / tv4play / viaplay och bloggar.
har jag söndagsångest: 
ja (inte just idag då, men helt säkert imorgon)
 
 
Kommentera inlägget här: