listan om 2017

Gjorde du någonting under året som du inte gjort förut?
Flög Business Class - till New York! :) Hade förresten nte varit i Oslo eller Port de Soller heller tidigare.
Intog champagne afternoon tea i Cadierbaren på Grand Hotel med mina systrar. 
 
Höll du dina nyårslöften?
Gav ju inte direkt några löften, men hade några mål. Blandat resultat på att nå dem;  
  • Gå minst 8000 steg - och få ihop minst 30 "active minutes" per dag *  - kanske inte VARJE dag men näst intill
  • Läsa fler än 25 böcker - slutade ju på 22 som sagt
  • Helst gå ner 5 kg (har ju gått jäkligt dåligt under 2016, så vi får se.. men 3 iaf då) - nej
  • Fortsätta som halv-vegetarian (och även i år utesluta "rött kött" [nöt, gris, lamm etc.] och fågel) - ja
  • Minst två utlandsresor (gärna fler), varav en till New York - jajamen! 
 
Blev någon/några du har nära föräldrar?
Nära? Nej.
 
Vilket datum kommer du alltid att minnas?
Kommer nog inte komma ihåg något särskilt datum från just 2017 
 
Dog någon som stod dig nära?
Nej, tack och lov. 
 
Vilka länder besökte du?
Var på kryssning till Åland (fast vi gick inte av färjan så det räknas kanske inte). Annars USA (New York), Spanien (Port de Soller, Mallis), Norge (Oslo) - och Småland, höhö. 
 
Bästa köpet?
Flera - resorna, mobil, dator (ink dockningsstation), en skärm till, brusreducerande hörlurar och kamera. Kanske lurarna ändå var det allra bästa (bortsett från New York då). Är så vansinnigt ljudkänslig numera... och använder lurarna jätteofta. Och ja, jag spenderade en del under året. Men vem ska skämma bort mig om inte jag gör det? 
 
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att I och B var nöjda med bröllopsfotografierna, att jag och P firade 10 år ihop, att jag lyckades styra upp den där systerträffen & att den blev så lyckad.
 
Vad önskar du att du hade gjort mer?
Hittat på roliga saker (men är så himla trött jämt och har väldigt stort behov av att göra ingenting....också)
 
Vad önskar du att du hade gjort mindre?
Oroat mig. Häckat i soffan (men det ääär ju så skönt att halvligga i soffan, så äsch stryk det)
 
Bästa serien i år?
Skam, GOT, Stranger Things 2, Nobel... jag minns inte allt jag såg
 
Bästa helgen?
Alla helger! ;) 
 
Största misstaget?
Att stressa upp mig & oroa mig över småsaker. Dumt. 
 
Dyraste köpet?
New York resa, dator+docka, kamera
 
Var du gladare eller ledsnare i år än under tidigare år?
Varken eller. Mest stressad tror jag. Gnällt har jag gjort (för sån är jag tyvärr) men ledsnare? Nä? Har jag verkar ledsen?
 
Vad spenderade du mest pengar på?
Resor, kläder och elektronikprylar.
 
Något du önskade dig och inte fick? 
Längre / mer semester (fler semesterdagar)
 
Något du önskade dig och fick? 
Bättre blodvärde kanske. Ja, och ledigt för att åka till New York. 
 
Vad gjorde du på din födelsedag?
Drack aperol spritz, grillade sparris, spelade kubb, fixade en liten midsommarstång (fyllde på midsommarafton)
 
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Att bli headhuntad till något nytt spännande jobb kansek. Miljonvinst. Nåt sånt. 
 
Vad fick dig att må bra?
Alttanhäng, semester, SOL, umgås med vänner (hände kanske inte så ofta som en skulle önska, men när jdet väl hände mådde jag bra) - och att basta ute på landet hos sis. 
 
Dom bästa nya människorna du träffade?
Träffade inte direkt några nya människor
 
Vad är du mest stolt över?
Att jag överlevde träningskoordineringen på jobbet, haha. 
 
Högsta önskan just nu?
Att chefen beviljar min semesteransökan för mars
 
Vem saknade du?
Hunden jag ännu inte har skaffat.
 
2017s typiska outfit?
Mysbralla :) (på jobbet tröja/kofta, linne & jeans)
 
Vad gjorde du på julen?
På julafton var vi hos min syster T tillsammans med resten av familjen (inklusive fluffet) och åt god mat, tog roliga foton och fick en Google Home Assistant i julklapp. Övriga juldagarna var vi hemma.
 
Bästa sällskapet?
 
Det bästa med 2017?
Resorna. Dagarna då jag inte jobbade. Att vi fått vara friska. 
 
 
 
Kategori: Taggar: 2017, lista;
Kommentera inlägget här: