mat och motivation

Så här en bit in på nya året börjar jag så sakteliga känna mig redo för förändring. Har ju länge slarvat med kosten och det känns i kroppen. Är ganska bra på att promenera, men i övrigt tränar jag eg inte alls och det i kombination med för mycket onyttig mat gör att centimetrarna & kilona har smugit sig på. Inte konstigt att byxorna stramar. Dessutom är jag ju sjukt svag & har dålig hållning. Så tidigare idag när jag satt i soffan och bläddrade i MåBra och såg upplaget om att hitta ryggens magiska muskler så bestämde jag mig för att klicka hem träningsbandet som man kan köpa i deras webshop. Jag tycker såna där gummiband är lite läskiga, men tänker att ett sånt här med handtag kanske ändå ska funka. Dessutom beställde jag (lite inspirerad av M) en träningsboll. Den variant som fanns i webshoppen hade massagepiggar. Oklart om det är bra eller dåligt - det återstår att se. Leila har någon liknande variant och den verkar ju funka... (fast hon är ju bara liiiiite mer tränad än jag, haha). Utöver detta slog jag faktisk till på en skivstång när vi var på Rusta. Köpte bara stången denna gång (pga jättesvag så bara stången räcker för nu och dessutom lite skralt i kassan så här i slutet på januari) men en kan senare komplettera med skivstångslås och viktpaket på antingen 17 kg (i åtta delar) eller 30 kg (uppdelat på 4 delar) om så önskas. Hantlar, yogamatta och motionsband har jag redan hemma sedan tidigare. Prenumeration på viktklubb har jag redan rullande (fick klicka bort en miljard "vi saknar dig" meddelanden när jag loggade in idag), så ska försöka komma igång med att regga mina intag igen så att jag får lite koll på vad och hur mycket jag stoppar i mig. 
 
(nedan för att motivera mig)
 
 
Både midje och magmåttet har ökat betydligt den senaste tiden.. Jag har ju känt det på kläderna (är icke superskönt att ha jeans i dagsläget, hence mest mjuka byxor) men fick det svart på vitt idag när jag tog fram måttbandet. 
Bra på att äta onyttigt ja. 
wish me luck då? känner mig motiverad och sugen på att köra igång idag. men imorgon är en annan dag...
A:

Jag tycker du är döläcker (bra ordval va?) men det tycker man ju sällan själv.

Svar: Tack 😘 (mycket bra ordval haha!) Men ja, jag jämför ju med hur det (jag) sett ut & framförallt hur det känts i kroppen / kläderna suttit förut och vill tillbaks dit.
Kattis

Kommentera inlägget här: