nyårsafton

Vår afton i systemkameran:
Jag hade köpt rosor. Brukar alltid ha vita tulpaner men någongång måste man ju förändra sig. ;)
Såg ut så här i glittrande tröja & byxor från H&M. Fultofflorna var på (har inte köpt nya än...) pga kall om tossingarna (suddig bild, sorry).. 
Nya champagnekylaren från Cervera / Dorre höll bubblet kallt (finns här). 
Vid 18-tiden åt vi mat. Till förrätt fixade jag toast skagen som jag viss glömde föreviga. Men den var god iallafall, tyckte vi båda. Sen åt P fläskfilé och jag valde lax i ugn (körde den i ugnen i stekpanna under lock tillsammans med smör salt och vatten). Till detta åt vi potatis som P skurit upp och kört i ugnen. Jag tog lite mer skagenröra plus sallad till min mat. P glömde göra bea, men det gick bra ändå. :) Lite sallad till det. Kanske inte superfestligt, men gott och det är ju huvudsaken. Dukade fram överdrivet mycket glas. Vi drack varken snaps, vatten eller vin till maten (fortsatte med bubblet bara). 
Efter maten var P tvungen att vila en stund igen. Jag spelade musik.
..och tog några selfies. 
P fick vara med när han piggat på sig lite igen. Vi brukar ju "spexa  till det" lite till nyår när vi orkar (fast det bara är vi två) och så även i år (även om det var lugnare denna gång än annars). Lite så här bara; 
Vi kollade lite på Grevinnan och Betjänten (missade början, men det gjorde inte så mycket) och sen spelade vi nyårsbingo (och jag fick ju bingo på trean som ni såg i ett tidigare inlägg, woop woop! försökte ringa in också men det gick inget vidare). 
Vi skippade desserten (pga båda ganska mätta) och satsade på Irish Coffee istället. Gott (när man gör den svag så det inte smakar för mycket whisky). :) (hade annars köpt marängswiss från Sia glass som vi hade tänkt äta om vi orkade). 
Jag gillar att toppa min irish med kanel. Det "ska" man väl inte, men jag tänker varför inte? Det är ju gott. 
Vid tolv gick vi ut och kollade på fyrverkerier som sagt. Tände ett tomtebloss och kollade så inga raketer landade på vårt hus. Snön lyste med sin frånvaro.. och bubblet likaså, vi var som inte sugna på mer alkohol, så det kändes onödigt att öppna en flarra till. 
Tog en sista bild på min outfit och sen gick jag upp och tvättade av sminket / bytte om. 
Kollade på tv en stund till innan vi gick upp för att lägga oss. P planerade att kolla på hockeyn, men han somnade han med. Lugn och fin afton. Inte bakis idag vilket ju är supernajs. 
Hoppas ni hade en fin kväll med, vad ni än hittade på. ♥
Over & Out ♥♥♥
 
Kategori: Livet Taggar: 2017, nyår;
Kommentera inlägget här: